رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود:

تغییر نگاه مردم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر/ دو منکر بحران آب و طلاق در جامعه باید مورد توجه باشد

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود گفت: دیدگاه مردم در خصوص امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان از گیر دادن به سمت خیرخواهی و محبت و نصیحت تغییر یافته و باید این روند ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۹۰۰۱۱۶۰
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود که با حضور اعضا در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد در سخنانی سخنانی با تبریک حلول ماه رجب و ولادت امام باقر (ع) و سال جدید و خیرمقدم به اعضا با بیان اینکه مهم است که سال ۹۶ چه کرده ایم گفت: از معاونت‌ها تشکر می‌کنیم که سبب شد در استان مورد تشویق قرار بگیریم همانطور که فرماندار اول شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم در استان اول شد.
وی با ارائه گزارشی از برنامه‌های انجام شده در سال ۹۶ افزود: برگزاری ۱۲ جلسه معاونت‌های ستاد، ۲۶ مورد جلسات ادارات و اصناف و سازماندهی گروه‌های طلایه داران که ۸۰ مورد بود و ۲۱ مورد جلسات و کارگاه‌ها و صدور ۲۵۰ کارت طلایه داران و برگزاری ۳ مانور تذکر لسانی و برگزاری گشت‌های مشترک بین نیروی انتظامی و بسیج که ده‌ها مورد بوده و برگزاری مانور ویژه عفاف و حجاب و برگزاری تداوم آموزش و کلاس توجیهی برای ادارات و کارخانجات و صدور ۱۵۰ حکم اتحادیه‌ها از جمله فعالیت‌های معاونت‌های ستاد در طول امسال بوده است.
حجت الاسلام امینی با اشاره به آیه قرآن گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از وظایف مسئولین است همانطور که خدا در قرآن پیگیری چهار مورد زکات، نماز و امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده مسئولین حکومت اسلامی برمی شمرد.
وی با تاکید بر این نکته که حاکمیت بستر و زمینه را فراهم می‌کند افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و به حمدالله نقاط قوت خوبی در این زمینه در شهرستان انجام شده است.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بهترین کار در شهرستان در این مدت تغییر نگاه مردم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بوده است گفت: ما دیدگاه مردم را از گیر دادن به سمت خیرخواهی و محبت و نصیحت تغییر دادیم و باید این روند ادامه پیدا کند.
وی با تاکید بر شناسایی آسیب‌ها و برطرف کردن آن‌ها توسط معاونت‌ها در درون عنوان کرد: باید نقاط قوت را بپرورانیم و در مورد بحران آب و طلاق در شهرستان فکر اساسی نماییم و این دو منکر را با برنامه ریزی حل کنیم و کار عملی در این زمینه می‌تواند اثرگذار باشد.
مغفول ماندن آسیب های اجتماعی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر
احمد خرم معاونت ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در این جلسه با اشاره به اجرای برنامه‌های خوب در ادارات و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تشکیل تیم بازرسی از ادارات و انجام بازرسی‌های منظم گفت: چندین جلسه ستاد اقامه نماز تشکیل شده و در قالب کارگروه اجتماعی فرهنگی نیز در خصوص امر به معروف و نهی از منکر پیگیری‌هایی انجام شده است و شورای امر به معروف ادارات تشکیل شده است.
خرم با اشاره به مغفول ماندن آسیب‌های اجتماعی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و توجه به موضوع حجاب و عفاف بیان کرد: در این زمینه ما با همکاری سپاه در دو محله شهرک شهید بهشتی و ولیعصر (عج) برنامه‌هایی انجام داده اینم که باید از ظرفیت مساجد استفاده شود و ما خانه امید را ایجاد کرده ایم و باید در آسیب‌های اجتماعی بیشتر توجه کنیم.
سرهنگ ربیعی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان نیز در این جلسه با اشاره به تعامل با بسیج در برگزاری گشت‌های مختلف گفت: با این تعامل جرایم کاهش یافته و ما شاهد کاهش ۵ درصد سرقت و افزایش ۴ درصدی کشف در شهرستان هستیم و در سال ۹۷ نیز این تعاملات بیشتر برقرار خواهد بود.
سلامت و بقای جامعه وابسته به امر به معروف و نهی از منکر
سرهنگ پاسدار حسین یارمحمدی جانشین سپاه شاهرود نیز در این جلسه با بیان اینکه سلامت و بقای جامعه وابسته به امر به معروف و نهی از منکر است افزود: نباید این فریضه را محدود به حجاب و عفاف کنیم و در سایر قسمت‌ها ابتر ببمانیم و ما بستر را آماده نمی‌کنیم و مطالبه گری می‌کنیم.
وی با اشاره به ۱۲ خواسته رهبر انقلاب در دیدار با اعضا دولت گفت: در سال ۹۶ برنامه‌هایی در زمینه حجاب و عفاف در سپاه و بسیج داشتیم و ۷۰۰ نفر را در قالب گروه‌های ده نفره طلایه داران آموزش دادیم و مانور تذکرلسانی و رزمایش و نشست‌ها و حلقه‌های صالحین که بیشتر با رویکرد حجاب و عفاف بود را برگزار نمودیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار