خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

نصب بیش از 9390 کنتور فهام در استان همدان/ احداث یک نیروگاه بادی در اسدآباد

  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در راستای کاهش تلفات طی سال‌های گذشته 5 هزار کنتور و امسال نیز 4 هزار و 398 کنتور فهام در استان نصب شده است.
کد خبر: ۹۰۰۱۱۳۴
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

نصب بیش از 9390 کنتور فهام در استان همدان/ احداث یک نیروگاه بادی در اسدآبادمحمدمهدی شهیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برنامه‌های این شرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی و احداث 0.5 مگاوات نیروگاه CHP استخر اسدآباد و 7 مگاوات نیروگاه DG توان شفق و شهرک صنایع غذایی بهار اظهار داشت: علاوه بر نیروگاه‌های CHP، DG و خورشیدی یک نیروگاه بادی با محور 7.5 ثانیه در شهرستان اسدآباد پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به بسترسازی‌های انجام شده در خصوص احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان افزود: در شهرستان‌های ملایر، کبودراهنگ و نهاوند نیز اداره اوقاف و امور خیریه اعلام کرده با وجود سرمایه‌گذار زمین واگذار می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: همچنین کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز می‌تواند در این راستا همانند استان‌های یزد و خراسان جنوبی با سرمایه‌گذاری بر روی منازل مددجویان نسبت به تولید و فروش و ورود انرژی به شبکه اقدام کند.

شهیدی ادامه داد: در بخش سازمان‌ها نیز آب و فاضلاب شهری و روستایی و دامپزشکی برای 20 درصد انرژی از نیروگاه‌های خورشیدی اقدام کرده‌اند و سایر ادارات نیز در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: دو نیروگاه خورشیدی در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و سه نیروگاه نیز به صورت آزمایشی در مدار قرار گرفته است و دو نیروگاه نیز در ایام دهه فجر امسال کلنگ‌زنی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بخش کاهش تلفات نیز عنوان کرد: در این بخش با توجه به هدف تعیین شده از طریق توانیر اقدامات لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا انحراف قرائت‌ها استخراج و نسبت به تصحیح جمع‌آوری تلفات غیرفنی اقدام می‌شود، افزود: تنظیم قرائت برای کنتورهایی که طی یک یا چند سیکل دارای عدم قرائت هستند از جمله اقدامات انجام شده است که با تحلیل نموداری روند قرائت روزانه، ماهیانه و سیکل‌های قرائتی کیفی‌بخشی قرائت‌ها صورت گرفته که در کاهش تلفات مؤثر است.

شهیدی همچنین با اشاره به نصب کنتورهای فهام تصریح کرد: در خصوص کنتورهای فهام امید است از طریق توانیر با توافق با ساتبا اقدامات لازم صورت گرفته و نسبت به تسریع در روند تهیه و تأمین کنتور اقدام شود.

وی ابراز داشت: طی سال‌های گذشته 5 هزار کنتور و امسال نیز 4 هزار و 398 کنتور نصب شده که مابقی نیز در صورت تأمین کنتورها با سرعت اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: با توجه به کنتورهای فهام منصوبه که در دو بخش صنعتی و کشاورزی صورت گرفته است، فقط یک هزار و 800 کنتور دیگر در بخش کشاورزی مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه از دیگر پروژه‌های این شرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی پروژه 63.20 همدان 6 است، اظهار داشت: این پروژه بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در حال حاضر یک ترانس موبایل نصب شده است.

شهیدی افزود: همراه با ورود کابل 63 خروجی‌های 20 نیز همزمان انجام می‌شود که با این اقدام رینگ 1 و 2 همدان نیز تأمین می‌شود؛ همچنین طرح GIS این پست تا پایان شهریور ماه 97 انجام می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌ 63.20 عبدالرحیم بیان کرد: این پروژه برای مناقصه داده شده که امید است تا پایان 6 ماه اول سال 97 اقدام شده و به بهره‌برداری برسد که با انجام این کار تقریبا پروفیل ولتاژ اصلاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: همچنین در مجاورت پست عبدالرحیم نیز چند نیروگاه خورشیدی وجود دارد که با توجه به ورود سرمایه‌گذار و صدور پروانه امید است هر چه زودتر به ثمر برسد.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملایر نیز خط انتقال پست 63.20 به مزایده برده شده است، یادآور شد: همچنین در این شهرستان اصلاح و بهینه نیز انجام شده است که یک ترانس تا قبل از پیک وارد مدار می‌شود.

شهیدی تصریح کرد: در شهرستان اسدآباد نیز پست اسدآباد 2 وارد مدار شده است که توزیع اسدآباد به طور کامل آن را بارگیری کند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های فوق توزیع نیز انجام می‌شود و در حال پیگیری است، افزود: از دیگر اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اصلاح چارت برای تبدیل شرکت از A به A+ بوده و 70 چارت مدنظر ما مورد تأیید قرار گرفته که مقرر شده تا قبل از سال 97 مصوب و ابلاغ شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: عمده چارت‌های مصوب شده مربوط به واحدهای اجرایی است که موجب سهولت و تسریع در انجام کار در واحدهای اقماری می‌شود و در راستای اهداف شرکت و تکریم ارباب رجوع است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار