هنوز صدای تکبیر شیران طلائیه به گوش بصیران می رسد و این صدا تا انتهای تاریخ رساتر می شود.
کد خبر: ۹۰۰۱۰۹۷
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، اولین گروه از زائرین اعزامی سپاه ناحیه زنجان ،در زیارتگاه طلائیه حضور یافته و با ابراز اردت به پیشگاه مقدس حضرت صدیقه طاهره (س) و ائمه اطهار ، بار دیگر فضای طلائیه را با عطر شور و شعور حسینی خود ، نشاط دادند.

حجت الاسلام رحیمی یکی از راویان دفاع مقدس به همراه حجت الاسلام موسوی که در این یادمان حضور داشت ، با اشاره به رشادت ها و فداکاری های رزمندگان زنجان در عملیات خیبر گفت : در مرحله‌ي اول لشگر 31 عاشورا نقش ارزشمندي داشت که بايد جزاير مجنون را به همراه لشگر 8 نجف دور مي‌زد (شهيد باکري به همراه شهيد کاظمي‌). و به کنار پل طلائيه مي‌رفتند و جزيره را محاصره مي‌کردند. بايد در ميان ني‌زار و چولان با بلم پارو زنان 48 ساعت راه مي‌پيمودند که اين خود کار مشکلي بود. در نهايت اين کار انجام پذيرفت و جزيره محاصره شد.

حجت الاسلام رحیمی افزود : در کنار گردان‌هاي رزمي‌ زنجان، جهادسازندگي زنجان حضور مستمر داشتند. شايد يکي از افتخارات جهاد سازندگي استان زنجان حضور در عمليات خيبر و احداث جاده‌ي 14 کيلومتري بر روي هورالعظيم تا جزاير مجنون بود. آن جاده يکي از مهمترين جاده‌هاي استراتژي در طول هشت سال دفاع مقدس و در منطقه‌ي خيبر بر روي آب هاي هورالهويزه انجام پذيرفت، همان جاده بود. 

وی در پایان با ذکر خاطره ای ، یاد شهدای زنجان : شهید مهدی پیر محمدی، شهید محمد ناصر اشتری، شهید ناصر احمدی و ... را گرامی داشت .

گفتنی است، در ۳۵ كيلومتري جاده اهواز به سمت خرمشهر، سه راهي جفير و پادگان حميد خود را نمايان مي‌كند؛ پادگاني كه عراقي‌ها پس از تصرف ويرانش كردند. از سه راهي جفير به سمت طلائيه نيز دشتي وسيع با خاكريزهاي متعدد به چشم مي‌خورد كه روايتگر حماسه روزهاي آغازين جنگ است. مقرهاي اين مسير به دست رزمندگان اسلام بعد از آزادسازي احداث شده است. بعد از عبور از پاسگاه شهابي به طلائيه مي‌رسي و شايد تو نيز مثل آن هزاران نفري باشي كه كفش‌هايت را از پايت در مي‌آوري و روي خاك شوره‌زار و شورآفرين طلائيه قدم مي‌گذاري.

روبرويت معبر و محور بچه‌هاي گردان يا مهدي (عج) است كه در عمليات خيبر خاك طلائيه را با خون سرخ خويش معطر كردند و آن‌سوتر حرم شهداي گمنام است. در كنار اين حرم بود كه دست مبارك سردار لشگر امام حسين (ع) شهيد خرازي از پيكر جدا شد. در نقطه غروب خورشيد، جزاير مجنون شمالي و جنوبي قرار دارد كه با حرم شهدا حدود هشت كيلومتر فاصله دارد. پايين‌تر كه مي‌روي به سه راهي شهادت مي‌رسي، نقطه اتصال زمين و آسمان.

خرازي آن شب گفت: «امشب شب عاشوراست، نماينده امام از ما خواسته در طلائيه وارد عمل شويم. ما با تمام توان به دشمن خواهيم زد. هر كس مي‌تواند، بماند وهر كس نمي‌تواند، برود«

آن شب بچه‌ها عاشورايي جنگيدند. شهيد ميثمي درباره آن شب مي‌گفت: "كساني كه آن شب در طلائيه بودند اگر در كربلا هم بودند مي‌ماندند."

ارسال نظرات