مناطق عملیاتی شرهانی، قلاویزان، میمک، قرارگاه حضرت امیر(ع)، یادمان جندالله، نقطه ایثار، تپه شنی و بسیاری دیگر در استان این روزها و در آستانه عید نوروز حس و حال دیگری دارد.
کد خبر: ۹۰۰۱۰۶۳
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و این روزها هر کس خود را برای سال جدید آماده می کند؛ عده ای نیز در حال تدارک سفر در ایام نوروز هستند.

در این میان هستند کسانی که به همراه خانواده های خود به مناطق عملیاتی در مناطق جنگی کشور سفر می کنند؛ استان ایلام نیز از جمله استان های میزبان در بحث راهیان نور است.

راهیان نور"، همان موضوعی است که با وجود اینکه در چند سال اخیر بحث آن در کشور نهادینه شده اما در این مدت کم توانسته توجه مردم و اقشار مختلف را به خود جذب کند.

آنچه امروزه می توان به آن اشاره کرد این است که راهیان نور بعنوان طلایه دار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مدنظر است به طوری که محال است کمتر کسی در جریان سفر خود به اردوهای راهیان نور تحت تأثیر جانفشانی ها و از خودگذشتگی های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس تحت تأثیر قرار نگیرد.

علاوه بر این، اهمیت این موضوع در این سال ها تا حدی است که مقام معظم رهبری در ابتدای سال تحصیلی جدید و در ایام نوروز سفر خود را به این مناطق اختصاص می دهند و این نشان از تئجه معظم له به راهیان نور حکایت دارد.

تجربه کوتاه در این سال ها از راهیان نور نشان می دهد که این سفر معنوی منشا دستاوردهای خوبی است به طوری که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشت از جمله این دستاوردها می توان به خودسازی و بصیرت افزایی افرادی که در این سفرها حضور می یابند اشاره کرد.

استان ایلام بعنوان استانی استراتژیک در بحث راهیان نور در طول سال پذیرای هزاران هزار زائری است که از اقصی نقاط مختلف کشور خود را برای حضور در مناطق یادمانی جنگ می رسانند.

مناطق عملیاتی شرهانی، قلاویزان، میمک، قرارگاه حضرت امیر(ع)، یادمان جندالله، نقطه ایثار، تپه شنی و بسیاری دیگر در استان این روزها و در آستانه عید نوروز حس و حال دیگری دارد.

دست اندرکاران و بانیان این مراسم معنوی زمینه های لازم را برای حضور مسافران در این مناطق آماده کرده اند و مسیرهای منتهی به این مناطق در استان ایلام این روزها کم از دوران دفاع مقدس ندارد.

تدارک ویژه برای مناطق عملیاتی ایلام در نوروز 97

"حسین پورمحمدی"، مسئول سازمان اردویی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: سازمان اردویی سپاه استان ایلام همچون سال های گذشته به استقبال ماه نوروز در مناطق یادمانی استان ایلام رفته است.

وی با بیان اینکه کار فضاسازی دراین مناطق به اتمام رسیده اظهار کرد: امسال و برای اولین بار در استان ایلام از خادمین افتخاری در نقاط عملیاتی استان استفاده می شود.

پورمحمدی افزود: مناطق عملیاتی قرارگاه حضرت امیر(ع)، سه راه جندالله، نقطه ایثار مهران و شرهانی در دهلران مهیای حضور زائران و گردشگران نوروزی است.

مسئول سازمان اردویی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام ادامه داد: در این راستا و به منظور رفاه حال گردشگران و زائران راهیان نور در ایام نوروز موضوعات مربوط به رفاهی از جمله اسکان و پذیرایی نیز مهیا شده است.

وی بیان کرد: در کنار این برنامه ها در ایام نوروز ویژه برنامه لحظه تحویل سال در یادمان های عملیاتی نیز اجرا می شود که به صورت زنده نیز از شبکه استانی ایلام پخش خواهد شد.

پورمحمدی اضافه کرد: ارجای تئاتر صحنه ای، برپایی نمایشگاه عکس و توزیع و پخش بسته فرهنگی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این مناطق در ایام نوروز 97 است.

مسئول سازمان اردویی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام همچنین از حضور فرماندهان میدانی در این ایام خبر داد و گفت: این ویژه برنامه ها به صورت متناوب تا پایان طرح نوروزی اجرایی خواهند شد.

ارسال نظرات