حاجی بابایی:

نرخ اعلام شده بیکاری دراستان باور پذیر نیست/ بیکاری در همدان 18 تا 23 درصد است

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه این باورپذیر نیست که استانی ماننداصفهان چهارده درصد نرخ بیکاری داشته باشدامادراستان همدان نرخ بیکاری هشت الی نه درصد باشد گفت: بیکاری در همدان 18 تا 23 درصد است.
کد خبر: ۹۰۰۰۹۷۹
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید رضا حاجی بابایی در گفت و گو با نافع در پاسخ به این سوال که آیا از دیدگاه شما، نرخ اشتغال ایجاده شده در استان که توسط برخی مسئولین و از جمله استاندار همدان همواره مطرح می شود صحیح است، با بیان اینکه جمعیت استان همدان در حال حاضر بالای یک میلیون و هشتصد هزار نفر است، گفت:بنده به عنوان نماینده مجلس مدعی هستم که حداقل یک صد وسی هزار نفر ازاین جمعیت، خوانده نشده است.

 

وی با اذعان به اینکه،سخنان من  برای تخریب کسی نیست، عنوان کرد: این سخنان را به این خاطر مطرح میکنم که در حال حاضر یک قیچی ایجادشده که  یک سمت آن که مربوط به جمعیت استان است که صد وسی هزار نفراز آن را کاهش دادندوتیغه دیگر این قیچی مربوط به نرخ بیکاری استان است که به صورت صحیح بیان نمی شود در حقیقت این قیچی اعتبارات استان را می برد و به استان ضربه وارد می سازد.

 

حاجی بابایی بار دیگر با بیان اینکه من قصد انتقاد ازافراد را ندارم وحتی آنها رانیزمورد حمایت قرار میدهم، اظهار کرد:ارائه آمارهای نادرست از اشتغالزایی به استان ومردم ضرر می رساند و این روند باید اصلاح شود.

وی افزود: این باورپذیر نیست که استانی ماننداصفهان چهارده درصد نرخ بیکاری داشته باشدامادراستان همدان نرخ بیکاری هشت الی نه درصد باشد.

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان کرد:در سال جاری مسئولین مربوطه دراستان برای ایجاد بیست هزار شغل اعلام آمادگی کردند ایجاد خواهد شد این درحالی است که چنانچه کمتر از سی هزار نفرشغل در استان ایجاد شود نرخ بیکاری افزایش می یابد.

 

وی تصریح کرد:چنانچه خواهان کاهش هشت دهم درصد ی نرخ بیکاری هستیم باید سی و شش هزار شغل ایجاد شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص آمارسازی های مذکور، خاطرنشان کرد:بارها بامسئولین مربوطه صحبت شده وقول بررسی موضوع رادادند اما ازآنجا که شاهد بودم که بحث مطروحه به نوعی مشمول مرور زمان شده است آن را رسانه ای نمودم.

 

حاجی بابایی همچنین با اشاره به اینکه،جمعیت استان ما یک میلیون وهشتصد وسی وهفت هزار نفر اعلام شده است گفت: در صورتی که این عدد صحیح باشد، نرخ مشارکت اقتصادی استان که شامل تعداد افراد آماده برای انجام کارمی باشد، چهل و یک  درصد است.

 

وی ادامه داد: چنانچه؛ یکبارچهل و یک درصد ازجمعیت یک میلیون وهفتصد و سی وهشت هزار نفری وبار دیگر چهل ویک درصد از جمعیت یک میلیون هشتصد وسی وهفت هزار نفری را محاسبه نماییم ، در این صورت  آمار اعلام شده اشتباه می باشد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در این خصوص این گونه توضیح داد:پایان اسفند ماه سال گذشته، بر اساس آمار اداره کاراستان، پانصد وسه هزار نفر شاغل داشتیم وبقیه افراد بیکار محسوب می شدند که البته  برخی ادعا می کنند در طول این مدت برای هفده هزار نفر نیز شغل ایجاد کردند که با افزودن این هفده هزار نفر،پانصد وبیست هزار نفرشاغل شده اند.

 

وی ادامه داد: چنانچه فرض را بر آمار اعلام شده مذکور نیز بگذاریم باز هم  تا رسیدن به آمار ششصد و سی هزار نفر همچنان صد وده هزار نفر بیکارداریم.

 

حاجی بابایی تصریح کرد: با توجه به اطلاعات مذکور، در حال حاضر نرخ بیکاری در استان چیزی در حدود هجده تا بیست وسه درصد است.

 

وی با بیان اینکه،در حقیقت ملاک ما ایجاد اشتغال است، عنوان کرد: نباید آماراشتباه به مردم داده شود چرا که این نوع آمارسازی ها به استان ضربه میزند و همین که نرخ  جمعیت استان ما صد وسی هزار نفر کاهش یافته ما از چند استان از نظر جمعیتی عقب افتاده ایم و این یک مشکل عمده است.

 

حاجی بابایی عنوان کرد:وظیفه بنده این است که این مشکل را به مسئولان اعلام کنم که مبادا انحراف افکار عمومی به وجود بیاید که فردا مطرح شود واین  نماینده وعضو کمیسیون برنامه وبودجه  آمار غلط را بیان نکرده است.

 

وی بیان کرد: رسانه ها نیز به منظور شفاف سازی اذهان عمومی در این خصوص دارای وظیفه هستند.

 

منبع: دانا
ارسال نظرات
آخرین اخبار