خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از دستگاه‌های استان 416 میلیارد تومان طلب دارد، گفت: از این مبلغ 170 میلیارد تومان آن را دستگاه‌ها پذیرفته‌اند که پرداخت کنند.
کد خبر: ۹۰۰۰۹۷۰
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱

طلب 416 میلیارد تومانی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از دستگاه‌هابه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام محمد کاروند در مراسم افتتاح مراسم اهدایی وسایل و تجهیزات جدید از سوی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر به بیمارستان امام حسین(ع) این شهر با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی موقوفات در راستای نیت واقفان عمل می‌کند، اظهار داشت: ما در اوقاف اختیاردار موقوفه نیستیم در واقع امانت دار موقوفات هستیم.

وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه در چارچوب قانون و در راستای نیت واقفان عمل کرده است، گفت: ما آمادگی داریم در راستای شفاف‌سازی درآمدهای موقوفات نمایندگان ملایر بازدید خود را  از اداره اوقاف داشته باشند و موجودی هزینه های وقف را هر ماه ببینند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از دستگاه‌های استان 416 میلیارد تومان طلب دارد، گفت: از این مبلغ 170 میلیارد تومان آن را دستگاه‌ها پذیرفته‌اند که پرداخت کنند.

وی افزود: ما تعهد می‌کنیم که در صورت پرداخت هر میزان از این بدهی‌ها؛ دو برابر آن را در حوزه  سلامت هزینه کنیم و این بستگی به پرداخت و همکاری دستگاه‌های اداری در پرداخت بدهی‌ها دارد.

کاروند با بیان اینکه  امسال در دهه فجر  336 بیمار صعب العلاج که بیشترآنها نیز بیماران سرطانی بودند مورد حمایت اوقاف قرار گرفتند، گفت: به هر کدام از این افراد بین یک تا 1.5 میلیون تومان پرداخت شده است.

 وی با اعلام آمادگی برای خرید دستگاه‌های جدید دیالیز برای مراکز درمانی ملایر خطاب به مدیر شبکه بهداشت و درمان افزود: هر تعداد که مراکز درمانی شهرستان ملایر  نیاز به دستگاه دیالیز  داشته باشند ما آن را خریداری می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه ساخت اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) نیز به عنوان یکی از نیازهای شهرستان ملایر است، تصریح کرد: در این زمینه نیز طبق نیت واقف تاکنون 600 میلیون تومان هزینه از سوی اوقاف برای این پروژه اختصاص یافته است.

وی همچنین  توزیع سبد کالا بین محرومان با همکاری کمیته امداد در راستای نیت واقف، حمایت از بیماران پروانه‌ای، کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب، و.. را از دیگر اقدامات اوقاف استان همدان در سال جاری دانست.

کاروند همچنین با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان در سال جدید به دنبال ورود در حوزه سرمایه گذاری‌های بیشتر است، گفت:  توافقات اولیه در این راستا انجام شده که با توجه به نیت واقفان بتوانیم در حوزه اشتغال گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: ما در واقع به دنبال این هستیم تا از خام فروشی اراضی جلوگیری شود و در این راستا همه مسئولان و دستگاه‌‎ها و همچنین نمایندگان باید ما را کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات