خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبر داد

804 میلیارد تومان عقد قرارداد طرح‌های اشتغالزا با بانک‌های عامل همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان مبلغ عقد قرارداد شده به طرح‌های اشتغالزا در سال 96 توسط بانک‌های عامل را 804 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: از این مبلغ 440 میلیارد تومان از محل رونق تولید در سامانه ثبت شده است.
کد خبر: ۹۰۰۰۹۰۸
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴

804 میلیارد تومان عقد قرارداد طرح‌های اشتغالزا با بانک‌های عامل همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، احمد توصیفیان امروز در نهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تسهیلات اشتغالزا در سطح استان اظهار داشت: در استان در حوزه تسهیلات اشتغال اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته به طوری که نسبت به سایر استان‌ها میزان پرداختی خوبی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه سهمیه تخصیصی تسهیلات روستایی استان 130 میلیارد تومان بوده است، افزود: از این میزان 39 میلیارد تومان به بانک‎های استان تخصیص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در راستای تسهیلات اشتغال روستایی استان 726 طرح در کمیته فنی روستایی مصوب شده است، گفت: مبلغ تسهیلات مصوب شده 317 میلیارد تومان است که 2.4 برابر سهمیه تخصیصی است.

وی ادامه داد: تعداد طرح‌های عقد قرارداد شده در راستای تسهیلات اشتغال روستایی توسط بانک‌های عامل را 30 طرح با مبلغ 25 میلیارد تومان بوده است.

توصیفیان عنوان کرد: 140 طرح به مبلغ 70 میلیارد تومان در کمیته فنی اشتغال روستایی استان مصوب شده و تعداد پنج طرح به مبلغ 77 میلیارد تومان در دست بررسی کارگروه ملی است.

وی در ادامه سخنان خود با تشریح عملکرد تسهیلات اشتغال فراگیر، سهمیه تخصیصی استان در این خصوص را 340 میلیارد توما ن برآورد کرد و افزود: تعداد طرح‌های مصوب کمیته فنی فراگیر 464 طرح به ارزش 298 میلیارد تومان و تعداد 71 طرح عقد قرارد داد شده به ارزش 20 میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در تسهیلات اشتغال فراگیر پنج طرح به مبلغ 121 میلیارد تومان در حال بررسی کارگروه ملی است، گفت: 19 طرح به مبلغ 77 میلیارد تومان به تصویب استاندار برای معرفی به بانک نیاز دارد.

وی کل مبلغ عقد قرارداد شده به طرح‌های اشتغالزا در سال 96 توسط  بانک‌های عامل را 804 میلیارد تومان برآورد کرد و بیان داشت: از این مبلغ 440 میلیارد تومان از محل رونق تولید در سامانه ثبت شده و دو طرح میراث فرهنگی به مبلغ 80 میلیارد تومان آماده عقد قرارداد است.

توصیفیان اضافه کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی 25.8 درصد در بخش صنعت، 35.3 در بخش کشاورزی و 29 درصد در بخش خدمات است.

وی تعداد اشتغال ایجاد شده در استان طی سال جاری را 19هزار و 980 نفر برشمرد و تاکید کرد: از این میزان 19هزار و 356 نفر در سامانه رصد ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی که برای اولین بار بیمه شده بودند را 8هزارو 740 نفر برشمرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن اشاره به عملکرد اشتغال روستایی به تفکیک  بانک‌های عنوان کرد:  استان همدان از نظر تعداد طرح‌ها موجود در بانک‌ها و مبلغ تسهیلات پرداخت شده دومین استان در کشور است به‌طوری که 65 درصد مبلغ اعتبار واصل شده پرداخت شده است.

توصیفیان با بیان اینکه  65 درصد اعتبار ابلاغی به بانک‌ها در حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده است، افزود:  15 طرح به مبلغ 5 میلیارد و 700 میلیون تومان در بانک کشاورزی مصوب شده که تاکنون 4 میلیارد و 900 میلیون تومان آن پرداخت شده است.

وی در همین خصوص اضافه کرد: 11میلیارد و 500 میلیون تومان طرح در پست بانک استان تصویب شده که یک میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه از یک هزار و 218 طرح اشتغالزایی ثبت شده در سامانه کشور 630 طرح مربوط به استان همدان است، یادآور شد: بیش از50 درصد از طرح‌هایی که در سامانه ثبت شده، مربوط به استان همدان است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات