امام جمعه شهرستان نور:

مدیران پروازی حلال مشکلات نیستند/توقف 22 ساله میدان بار شهرستان نور

امام جمعه شهرستان نور به بحث مدیران پروازی اشاره کرد و گفت: مدیری که مسکن او در شهرستان محل کارش نباشد کار را مشکل می‌کند و نمی‌تواند تاثیر حداکثری داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۰۰۸۸۱
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی صبح امروز در آخرین جلسه شورای اداری سال 96 که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با قدردانی از تلاش یکسال گذشته مدیران و مسؤولان شهرستان، اظهار کرد: مردم و مسؤولان منطقه ما به ویژه بازاریان ظرفیت‌های لازم را به صحنه نمی‌آورند، باید همه ظرفیت‌ها شناسایی و به میدان آورده شود تا شاهد رونق و شکوفایی باشیم.

وی افزود: همه ما باید در صحنه‌ها حضور داشته باشیم، در شهرها، روستاها، مساجد، نمازهای جماعت به ویژه نماز جمعه که مردم به شما اقتدا می‌کنند و وارد صحنه‌های فرهنگی و مذهبی می‌شوند.

امام جمعه شهرستان نور به بحث مدیران پروازی اشاره کرد و گفت: مدیری که مسکن او در شهرستان محل کارش نباشد کار را مشکل می‌کند و نمی‌تواند تاثیر حداکثری داشته باشد زیرا حضور در میان مردم و اطلاع از اوضاع محل خدمت به نوع خدمت و کیفیت آن ارتقا می‌بخشد.

امام جمعه ایزدشهر نیز در این جلسه با اشاره به وجود قانون در نظام هستی، اظهار کرد: انفاق لازمه ازدیاد مال است، قانون حلال کردن اموال بخشش و انفاق است، این قانون خداست، از دیگر قوانین نظام هستی این است که به یاد خدا باشید و شاکر نعمات او تا خدا هم به یاد شما باشد، اگر دین خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری می‌کند.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله حاجی‌زاده افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: خدا زمانی به وعده‌هایش عمل می‌کند که شما وفای به عهد داشته باشید، در آیه 60 سوره یاسین تاکید دارد از شیطان پیروی نکنید، حلال من تا قیامت حلال است و حرام من تا قیامت حرام است.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش مسؤولیت در نظام اسلامی یعنی متعهد شدن برای رعایت این قوانین، رعایت اخلاق اداری و مسؤولیت‌پذیری، صداقت و امانتداری، کارگزار نظام اسلامی باید به تعهدات خود توجه داشته باشد تا خداوند به او کمک کند.

امام جمعه ایزدشهر ادامه داد: در آستانه سال جدید هستیم و باید از جنبه کاری و فردی خود را محاسبه کنیم، مواظبت بر ماه رجب که مدخل ورود ماه شعبان و رمضان و ورود به شب قدر است داشته باشیم.

وی با بیان اینکه احکام الهی مختص زمان و مکان نیست، گفت: منطقه ما گردشگری است ولی به هر قیمتی نباید پذیرای مسافران باشیم، نیروی انتظامی امر به معروف را با زبان نرم داشته باشد، تذکرات لازم را بدهد و همه ما نیز به این فریضه فراموش شده توجه داشته باشیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد  در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از هماهنگی خوب بین دستگاه‌های اجرایی در شهرستان قدردانی کرد و از مدیران دستگاه‌ها خواست تا در یک صفحه گزارش عملکرد یکساله خود را ارائه کنند تا ضمن ارزیابی خود و مدیران برای سال آینده برنامه قوی‌تر دنبال و هدف داشته باشیم و با حداقل منابع پروژه‌های نیمه کاره را پیگیری و به سرانجام برسانیم.

علی اسماعیلی با اشاره به اعلام بودجه سال 97 با  35 هزار میلیارد تومان اوراق اظهار کرد: با توجه به اعتبار کم دولتی باید از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای پروژه‌ها استفاده کنیم و برای این کار زمان موافقت اصولی را به 40 روز کاهش دهیم تا سرمایه‌گذار جذب و تشویق شود.

فرماندار شهرستان نور نیز با قدردانی از تلاش یک‌ساله مدیران اظهار کرد: تعطیلات در شهرستان‌های گردشگری متفاوت است، شهرستانی که بیش از 10 برابر جمعیت مسافرپذیر است قطعا خدمات بیشتر نیاز دارد و مشکلاتی هم به وجود می‌آید.

علی شادمان افزود: مسؤولان باید خود را فدای رفاه مردم بکنند بنابراین در ایام نوروز مرخصی مدیران شهرستان ممنوع است مگر به اضطرار که با هماهنگی و حضور معاون اداره صورت می‌گیرد.

وی از مدیران دستگاه‌ها خواست تا برنامه سال آینده را مکتوب به فرمانداری ارائه و پایان سال آینده نتیجه کار را بررسی و ارزیابی‌های فصلی هم داشته باشیم همچنین گزارش عملکرد سال گذشته برای بهبود کار در سال آینده ارائه شود.

این مسؤول با انتقاد از شکایت دستگاه‌های اجرایی از همدیگر در محاکم قضایی، خاطرنشان کرد: در نخستین جلسه شورای اداری پس از معارفه به  دستگاه‌ها تاکید شد از همدیگر در محاکم قضایی شکایت نکنند که شاهد بودیم، این تخلف از دستور مقام اجرایی است، اختلافات را باید خودمان حل کنیم و نباید اختلاف قوه‌ای در قوه‌ای دیگر پیگیری شود، جزیره‌ای فکر نکنید.

فرماندار شهرستان نور تاکید کرد: در ایام نوروز و تعطیلات، آب، برق، گاز به هیچ وجه قطع نشود، مراعات مردم را کرده و زمان شناس باشیم، مردم ولی نعمت ما هستند و ما را انتخاب کردند،همه ما نوکر و خادم مردم هستیم و اقتضا این بود که ما در مسوولیت قرار بگیریم،مردم سرمایه نظام و ما هستند.

وی افزود: برخی از کارها در شهرستان با رکود مواجه است که ما باید به سراغ آن‌ها برویم، جوش و خروش در بازار نیست، 22 سال میدان بار شهرستان متوقف است، باید مداخله کنیم و احساس کنیم در کنارشان هستیم و قوانین را به صورتی تعریف کنیم که مردم بیشترین و بهترین بهره را ببرند.

شادمان اضافه کرد: اقدامات خوبی در حوزه پسماند صورت گرفت، مبنای ارزیابی دهیارها ساماندهی پسماند روستاها است و شهرداران ساحلی نیز باید نوار سبز در ساحل ایجاد کنند.

فرماندار شهرستان نور در پایان با بیان اینکه هرگونه اسناد در حریم دریا باطل است، گفت: با هماهنگی دادستانی حریم باقیمانده را آزاد می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار