نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: موفقیت های بسیار خوب بدست آمده در آن سوی مرزها از جمله شکست داعش نشان از اقتدار ایران اسلامی در به ذلت کشاندن ابرقدرتهای جهان است
کد خبر: ۹۰۰۰۸۴۰
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
[اقتدار ایران اسلامی ابرقدرت‌های جهان را به خاک ذلت می‌کشاند]به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان با اشاره روز‌های پایانی سال اظهار داشت: پیروزی مقاومت بر رژیم غاصب صهیونیستی از موفقیت‌های سال ۹۶ است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت جنوب شرق کشور افزود: در سال ۹۶ مثلث شوم «آمریکا، رژیم صهیونیستی و تکفیری ها» که می‌خواستند در منطقه ماجراجویی و کردستان عراق را به یک غده سرطانی تبدیل کنند با تلاش‌های صورت گرفته این اقدام در نطفه خفه شد.

عضو خبرگان رهبری گفت: عربستان می‌خواست در شرق کشور گروه‌ها و نیرو‌هایی علیه ایران اسلامی ایجاد کند، اما جرات مقابله با نیرو‌های مسلح ما را نداشت.

امام جمعه زاهدان گفت: سال ۹۶ در درون کشور نیز موفقیت‌های فراوانی برای ما داشت که از آن جمله مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان سرمایه نظام بود به طوری که مشارکت مردم در این انتخابات بالاترین رقم مشارکت در دنیا را به خود اختصاص داد.

آیت الله سلیمانی افزود: موفقیت دیگر ایران اسلامی در سال ۹۶ مشارکت معجزه آسای مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود که مردم حضور خود در صحنه را به بهترین شکل به همگان نشان دادند.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: البته در سال ۹۶ مشکلات و معضلاتی همچون غرق شدن کشتی در آب‌های چین، سقوط هواپیما در نزدیکی اصفهان، مشکلات اشتغال و امکانات مناسب معیشتی و تحقق نیافتن اهداف اقتصاد مقاومتی نیز وجود داشت.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه به دلیل اتفاقات احتمالی نیاز به خون در فروردین ماه بیشتر از اوقات دیگر سال احساس می‌شود، از مردم خواست تا با اهدای خون خود نجات بخش جان هموطنان نیازمند خون باشند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: این استان با داشتن ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت جوان‌ترین استان در کشور قلمداد می‌شود، اما بسیاری از جوانان آن دچار مشکل اشتغال هستند.

آیت الله سلیمانی بیان کرد: این در حالیست که تعدادی از کارگران از کار اخراج شده و تعدادی نیز دارای مطالبات معوق هستند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت جنوب شرق کشور افزود: در سیستان و بلوچستان ۱۲ بازارچه مرزی مصوب وجود دارد که تنها تعدادی از آن‌ها عملیاتی شده است.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ۷ مرز رسمی و بین المللی زمینی، هوایی و دریایی دارد و جزو استان‌های بسیار برجسته از لحاظ برخورداری از فرصت مرز تلقی می‌شود، اما متاسفانه مرزنشینان ما از امکانات اولیه هم بی بهره هستند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: توقع مردم استان از دولتمردان این است که برای معیشت مرزنشینان چاره اندیشی اساسی کنند، مرز‌ها فرصت بسیار خوبی برای منطقه هستند و باید از آن استفاده بهینه کرد و نباید مرزنشینان سیلی مشکلات مرز را در صورتشان احساس کنند.

آیت الله سلیمانی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان در سال جاری امن‌ترین استان در طول ۳۹ سال پیروزی انقلاب اسلامی و جزو استان‌های کم حاشیه کشور بود که باید از نیرو‌های عملیاتی تشکر و قدردانی کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: امروز در ایران اسلامی مشکلات معیشتی، مسائل حاشیه نشینی و فقر و علاوه برآن کاهش تحمل قومی و مذهبی، القای تبعیض و افزایش مطالبه گری کاذب و در نهایت ایجاد احساس سرخوردگی که از سوی اتاق فکر دشمنان طراحی شده، وجود دارد که باید مردم و مسئولان هشیار باشند.

آیت الله سلیمانی اضافه کرد: به دلیل خشکسالی ۲ دهه و عمل نکردن افغانستان به پروتکل مربوط به رودخانه هیرمند، هامون از بین رفت، دریاچه‌ای که در گذشته بخش عظیم احتیاجات زندگی مردم را تامین می‌کرد.

عضو خبرگان رهبری افزود: اگر آب به هامون نیاید طرح ۴۶ هزار هکتاری دولت در سیستان نیز حتما با خطر مواجه می‌شود علاوه بر آن بستر خشکیده دریاچه هامون کانون شن‌های روان و حرکت ریزگرد‌ها شده به طوری که اکنون منطقه سیستان آلوده‌ترین شهر دنیا معرفی شده است.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: هامون خشک نه تنها موجب آوارگی پرندگان مهاجر بلکه سبب آوارگی ساکنان منطقه به استان‌های دیگر کشور شد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تبدیل شدن سیستان به منطقه آزاد نیز قولی است که تاکنون محقق نشده و توقع مردم منطقه از ریاست جمهوری و مجلس این است که هرچه سریعتر این طرح تصویب شود.
ارسال نظرات