در دومین روز از حضور زائرین سرزمین نور به شهدا در زیارتگاه شهدای شلمچه ادای احترام کردند.
کد خبر: ۹۰۰۰۸۱۴
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، اولین گروه از زائرین اعزامی سپاه ناحیه زنجان ، با حضور در زیارتگاه شلمچه،ارادت خود را به مادر سادات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نشان داده و با زیارت شهدای گمنام مدفون در زیارتگاه شلمچه ، ادای احترامی دوباره به شهدا نمودند.

احمدی یکی از راویان و یادگاران 8 سال دفاع مقدس ضمن روایتگری درمورد زیارتگاه شلمچه ، خاطراتی از رزمندگان حق علیه باطل ابراز داشته و به بیان نقش نیروهای زنجان در عملیات های انجام شده در این منطقه پرداخت و گفت: عمليات كربلاي چهار تمام شده بود و هنوز خاطره شهادت بسياري از بچه‌ها از اذهان نرفته بود كه بايد رزمندگان و مردم شهد شيرين پيروزي را مي‌چشيدند. يكي از فرماندهان عمليات كربلاي پنچ مي‌گفت: تمام جوانب را بررسي كرديم. شناسايي منطقه كار راحتي نبود. محور «شلمچه» از همه محورها مهم‌تر بود. شلمچه دروازه بصره بود. از اين نقطه مي‌توانستند به دشمن نفوذ كنند. دشمن محكم‌ترين مواضع و موانع را برپا كرده بود. بررسي منطقه وقت مي‌برد. دشمن در منطقه آب رها كرده بود. خط اولش، دژ محكمي بود با سنگرهاي بتوني. پشت آن تانك‌ها مستقر بودند و به خوبي بر منطقه اشراف داشتند. خط دوم و سوم كه كانال بود، خط چهارمش هم پشت نهر دوعيجي بود. خط پنجم هم قرارگاه تاكتيكي دشمن و مركز توپخانه بود و تازه اين، همه ماجرا نبود.

احمدی افزود: 19دي ماه ۱۳۶۵ بود. ساعت يك و نيم شب. دشمن اين‌طور استدلال كرده بود كه فعلا ايران بعد از عمليات ناموفق كربلاي چهار، قادر به انجام عمليات جديدي نيست. نيروهاي عراقي كم‌كم به سمت فاو رفته بودند تا در باز‌پس‌گيري آنجا حضور داشته باشند. اينجا بود كه رزمنده‌ها زمان را به دست گرفتند. حمله نيمه‌شب بسيجي‌ها در شرق بصره، دشمن را گيج كرده بود. دشمن غافلگير شده بود. رمز مقدس «يا زهرا (س)» داشت كار خودش را مي‌كرد.

وی در ادامه به بیان فداکاری های نیروهای زنجان در عملیات های منطقه از جمله کربلای 5 پرداخت و یاد شهدای دریادل زنجانی را گرامی داشت.

در پایان این مراسم ، زائران زنجانی با نوای برادر حاج سعید حدادیان به عزاداری پرداخته و با ذکر مصیبت حضرت فاطمه الزهرا (س) و ذکر نام و یاد شهدا ،یاد شهدای عزیز را گرامی داشتند .

ارسال نظرات