مشکل کمبود نمازخانه در پارک های بندر دیر یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر تفرج گاه های این شهر است به طوری که بجز پارک ساحلی این بندر بقیه پارک های سطح آن فاقد نماز خانه هستند.
کد خبر: ۹۰۰۰۷۹۷
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، در احادیث زیادی از به خواندن نماز در اوّل وقت آن سفارش شده است  و درباره این مسئله که سبک شمردن نماز چگونه بر زندگی انسان تأثیرگذار است نیز مطالب زیادی در قرآن کریم عنوان شده است.

کمبود نمازخانه در پارک های سطح شهر دیر و عدم ساماندهی خوب و کافی تجهیزات درون پارک ها گلایه همشهریان و مسافران را در پی داشته است که لازم است مسئولان مربوطه تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.

زمانی که یک تفریح گاه ساخته می شود لازم است ساخت نمازخانه برای آن در اولویّت قرار گیرد چرا که وقتی افراد زیادی وارد آن تفریح گاه می شوند هنگام اذان بتوانند به نمازخانه آن تفریح گاه مراجعه و در کمال آرامش به اقامه نماز اوّل وقت بپردازند در حالی که متأسفانه این مشکل دامن گیر تفریح گاه های بندر دیر بوده و گویا کسی نیز قصد احداث نمازخانه برای این پارک ها و تفریح گاه ها را ندارد و مردم نیز مجبور هستند بر روی چمن ها و در فضای باز نماز بخوانند.

پارک ها و بوستان های در سطح شهرستان از جمله مراکز عمومی هستند که مورد استقبال گردشگران و شهروندان قرار می گیرند و اوقات فراغت و تفریح و استراحت خود را در این اماکن سپری می کنند انتظار دارند.

هر چند یک کانکس برای نماز های جماعت کوچک است اما حداقل کسی از نمازش عقب نمی ماند و می تواند نمازش را بخواند و این مشکل با چند کانکس در پارک های سطح شهر دیر حل می شود.

احمدی یکی از شهروندان دیری در این باره در گفتگو با خبرنگار مطاف24، اظهار داشت: شهر دیر با داشتن ساحل و مناطق بکر و زیبا و شایسته نیست که پارک های شهرش با نبود امکانات رفاهی و فرهنگی موجبات ناراحتی گردشگران را فراهم آورد.

انتهای خبر./

ارسال نظرات