مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:
به منظور افزایش بینش اعتقادی؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد در جمع سربازان و پایوران اقدام به سخنرانی نمود.
کد خبر: ۹۰۰۰۷۷۵
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام شیخ زاده در این جلسه گفت: زمستان خداحافظی می کند و جایش را به بهار می دهد؛ بهار از راه رسیده و با خود نوروز را آورده ،خانه ها بوی نشاط و شادی می دهند و غبارشان را زدوده اند و مردم ایران هم غبار دلشان را زدوده و به استقبال رویشی دیگر می روند.
وی در ادامه افزود:یکی از آیین های ویژه هنگام بهار، خواندن « نیایش گردش سال» یا «دعای تحویل سال» است که خانواده های ایرانی با توجه به باورهای خود در این هنگام دعایی که به صورت رسمی در رسانه ها پخش می شود را می‌خوانند، دعای معروف »یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الا أحسن الحال» است.
وی همچنین اذعان کرد:جدا از این که دعای تحویل سال در کدام یک از مآخذ حدیثی نقل شده است، نفس دعا یا قرائت قرآن یا حتی اقامه نماز، هنگام تحویل سال نشان از اسلامی شدن نوروز دارد. حتی برخی معتقدند عبارات دعای تحویل سال برگرفته از عبارات قرآنی یا احادیث و روایاتی است که در معتبرترین مآخذ شیعی نظیر «التهذیب»شیخ طوسی نقل شده و هم چنین این دعا به سبب مضامین عالیه ای که دارد مورد تایید علمای دین قرار گرفته است.
وی بیان کرد:همانطور که در آستانه سال نو و در فصل بهار همه چیز متحول می شود لازم است ما هم متحول شویم و قلب و روحمان را از حالت سردی و زمستانی بیرون بیاوریم و بهاری کنیم.

ارسال نظرات