نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

مسئولان اقدامات خود درباره "تولید و اشتغال" را گزارش دهند

امام‌جمعه کرج با اشاره به سال ۹۶ که سال تولید و اشتغال بود، گفت: آقایان فقط می‌گویند "شده"، "می‌شود"، "خواهد شد" ولی گزارشی مناسب در این سال ارائه نکردند و این مشکلات اقتصادی به اعتراضات عمومی مبدل می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۰۷۵۵
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: صدای خوش، یکی از نعمت‌های الهی است که از فضایل پیامبرانی چون داود نبی (ع) برشمرده شده است و قطعاً حرام نیست؛ اما اینکه به چه شکل و در چه مسیری استفاده شود، محدودیت‌هایی دارد و اگر به‌صورت غنا دربیاید، حرام بوده و به نص قرآن کریم، در ردیف بت‌پرستی قرار دارد.

مسئولان اقدامات خود درباره

 

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: غنا، «آوازه‌خوانی انسان» با «لطافت» و حالتی است که بتواند در عموم افراد، ایجاد «طرب» نماید یا آنان را از خود بیخود کرده و دچار «رخوت» نماید که تنها مختص شادی نیست و برای اینکه حرمت غنا بر صدایی جاری شود، باید همه‌ی این شرایط «با هم» وجود داشته باشند.

وی در خطبه دوم نماز با تبریک حلول ماه رجب در ۲۸ اسفندماه، گفت: رجب، ماه امیرالمؤمنین (ع) و ماه استغفار است و در آن ماه نباید از استغفار، که امان‌نامه‌ی خداست و موانع مادی و معنوی پیش روی ما را دفع می‌کند، غافل گشت.

امام‌جمعه کرج با اشاره به روزهای پایانی سال و لزوم محاسبه‌ی اعمال و رفتار خود در سالی که گذشت، یادآور شد: در این روزها باید ضمن محاسبه‌ی اعمال خود، از کم‌کاری‌ها و خطاهای خود طلب مغفرت کنیم؛ در لحظه تحویل سال از خداوند متعال درخواست کنیم که حال معنوی ما را بهتر از گذشته قرار دهد؛ برای رهایی مسلمین و پیروزی جبهه حق بر کفر و باطل دعا کنیم؛ برای بهبود وضعیت معیشت و کار مردم و ازدواج جوانان دعا کنیم و دعا برای ظهور ولی‌عصر (عج) و صحت و سلامتی ناخدای کشتی انقلاب و شفای بیماران و مجروحان و معلولان را از یاد نبرده و نصرت مدافعان حرم و حریم اسلام را از پروردگار رحمان بخواهیم.

وی با تبریک ولادت امام باقر (ع) در اول رجب، گفت: حرکت علمی بزرگی که امام باقر انجام دادند، در شرایطی بود که به دلیل فشارهای امویان، حتی گاهی مجبور به تقیّه نیز می‌شدند، بااین‌وجود، فعالیت‌های سیاسی و انقلابی امام موجب شد تا درنهایت، دستگاه رو به اضمحلال امویان تاب نیاورده و ایشان را به شهادت برسانند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تسلیت درگذشت حاج احمد آقا خمینی در ۲۶ اسفندماه، گفت: او مشاور امین و همراه امام (ره) در تمام لحظات سخت پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود و صادقانه و با وفاداری کامل، تا آخرین لحظه حیات خود از ولایت‌فقیه دفاع و حمایت کرد که همه‌ی ما و بخصوص بستگان امام (ره)، باید از این روش پیروی کنند و نگذارند آسیبی به این اصل اساسی نظام اسلامی وارد شود.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با بزرگداشت روز ملی شدن صنعت نفت در ۲۹ اسفندماه، تصریح کرد: در طول تاریخ معاصر ایران، همواره نفت این کشور مورد طمع غرب بوده است، پس از جنگ جهانی نیز انگلیسی‌ها تلاش کردند با قراردادهایی بر دامنه‌ی استعمار نفتی خود بیفزایند و قرارداد نفتی گلشائیان را با سران کشور به امضا رساندند که با مخالفت شدید مردم آگاه، بعضی از نمایندگان مجلس و بخصوص آیت‌الله کاشانی (ره) و نهضتی مردمی ازجمله گروه فداییان اسلام که برای ملی شدن نفت تلاش می‌کردند قرار گرفت.

وی افزود: پس از ترور رزم‌آرا توسط فداییان اسلام، کمیسیون نفت مجلس، امتیاز گلشائیان را باطل کرد که در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹، طرح ملی شدن صنعت نفت، به تصویب مجلس رسید؛ پس از دو ماه، یعنی در اردیبهشت ۱۳۳۰ که مصدق به نخست‌وزیری رسید، اجرای این قانون مردمی را در برنامه دولت قرار داد و شرکت سابق نفت ایران و انگلیس خلع ید شده و صنعت نفت ملی اعلام شد که دو سال بیشتر هم دوام نداشت.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: متأسفانه مانند امروز که بعضی‌ها، قلبشان با آمریکا و استکبار می‌تپد و به غرب اعتماد کرده‌اند، مقدمات کودتای ۱۳۳۲ را فراهم کرده و همه این دستاوردهای مردمی را به باد دادند و سردمدار این غرب‌گرایی و مصداق اعتماد به آمریکا، همان کسی است که امروز عده‌ای تلاش می‌کنند تا با برگرداندن نام او به خیابان‌ها، تفکر او را احیا کنند.

وی گفت: تاراج نفت ایران تا انقلاب اسلامی ادامه داشت و البته بعد از انقلاب نیز باوجوداینکه سرمایه‌ی نفت خود را در اختیار گرفتیم، اما هنوز سیاست‌گذاری فروش و درآمد آن تحت تأثیر تصمیمات بیگانگان است و به‌عنوان حربه‌ای علیه کشور استفاده می‌شود و اینجاست که لزوم توجه بیانات امام راحل (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر خروج از اقتصاد وابسته به نفت و جایگزین کردن صنعت جایگزینی چون محصولات فرآوری شده‌ی معدنی آشکار می‌گردد.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه جای تأسف است که با وجود ذخایر عظیمی چون معادن مختلف، کشور دچار مشکلات اقتصادی است، یادآور شد: سال تولید و اشتغال هم به پایان رسید، آقایان فقط گفتند فلان کار می‌شود و فلان کار خواهد شد و خودشان را به دیدوبازدیدهای تجاری بعضی کشورها دل‌خوش کردند تا جایی که این مشکلات، در کنار مفاسد اقتصادی موجب بروز اعتراضات عمومی گردید که امیدواریم در سال جدید حرکتی جدی صورت بگیرد و ای‌کاش لابی‌گری‌ها و شام دادن به مسئولین در راستای ایجاد اشتغال و توسعه‌ی تولید و از بین بردن تورم و رکود اقتصادی صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس که دشمنان کهنه‌کار اسلام و انقلاب اسلامی هستند، گاهی به‌طور نیابتی به دشمنی می‌پردازند، گفت: می‌بینید که کوتاهی و تعلل دستگاه امنیتی و پلیس لندن در حفاظت از سفارت ایران رخ داد و حمایتی که از فعالان علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، بازهم واکنش محکم و قاطع و بدون انفعال مسئولان ما را در پی نداشت تا دشمنان جرئت تکرار این غلط‌ها را نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: آمریکا با تغییراتی که در کابینه‌ی خود انجام داده، بخصوص با معرفی وزیر خارجه جدیدش که مواضع خصمانه‌تری با ایران دارد، به دنبال تخریب و تضعیف هر چه بیشتر برجامی است که به گفته آقایان قرار بود به عامل کاهش دشمنی‌ها بدل شود و نباید این مسئله را از یاد برد.

وی با اشاره به تقارن سالروز شهادت امام هادی (ع) با روز اول فروردین، بیان داشت: دوران امامت این امام، که با دوران حکومت متوکل عباسی هم‌زمان بود، از سخت‌ترین دوران امامت بود و ان‌شاءالله همه به رعایت حرمت این روز در برنامه‌های نوروزی‌شان توجه کنند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به نام‌گذاری روز دوم فروردین به نام روز جهانی آب، اظهار داشت: در حال حاضر که بحران آب جدی و زمین در حال خشک شدن است، حفظ و مصرف بهینه آب وظیفه‌ای جدی و همگانی است و هیچ‌کس حق ندارد بگوید چون پول آب را می‌دهم، هر طور دلم خواست مصرف می‌کنم.

وی یادآور شد: آب حق همه است و پول آبی که پرداخت می‌شود، درواقع هزینه‌های استحصال و انتقال آب و خدمات این‌چنینی است و از همه می‌خواهیم در مجالس و محافل و دیدوبازدیدهایی که دارند، دیگران را دراین‌باره آگاه کرده و به‌صرفه جویی در مصرف دعوت کنند.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با اشاره به بیانات ایشان در دیدار اعضای مجلس خبرگان، اظهار داشت: این دیدار حاوی نکات مهمی بود که مژده پیروزی قطعی جبهه حق و شرایط آن و اینکه به همت جوانان مؤمن و با بصرت، آینده‌ی کشور روشن است و مشکل غیرقابل‌حلی در کشور وجود ندارد و اینکه غیر از دستگاه‌هایی مثل صداوسیما و آموزش‌وپرورش، علما، خبرگان و ائمه جماعات نیز وظیفه‌دارند تربیت ایمانی مردم را به جدیت دنبال کنند و هرکدام از نمایندگان مجلس خبرگان نیز در منطقه‌ی مأموریت خود باید جلساتی در مسیر توسعه‌ی ایمانی داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار