خبرگزاری بسیج: استاندار تهران گفت: اگر هر کدام از ما یک یا دو طرح را در روستا انجام دهیم، مشکل اشتغال حل می‌شود، همچنین اگر طرحی را آماده کردید که برای سه نفر اشتغالزایی می‌‌کرد، به من بگویید تا شخصا بیایم و افتتاح کنم.
کد خبر: ۹۰۰۰۶۹۳
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛  محمد حسین مقیمی، استاندار تهران در همایش دهیاران استان تهران در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار کرد: در گذشته ما در روستا یک متولی مشخص برای توسعه روستاها نداشتیم. با اجرای قانون شوراها و بعد از آن، انتخاب دهیاران برای روستاها یک امید جدیدی برای توسعه پایدار روستاها ایجاد شد.

مقیمی گفت: امروز شورای اسلامی روستا که با رای مستقیم مردم در روستاها انتخاب می‌شود، در انتخاب شورای بخش، شهرستان، استان و شورای عالی استان‌ها نقش دارد. فعالیت شورای اسلامی روستاها به عنوان یک نهاد نظارتی بر عملکردهای روستایی در سطح بخش می‌تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: اولین موضوع مورد نظر دهیاران باید بحث قانون‌گرایی باشد، همه ما باید خودمان را متعهد به قانون باشیم و شاید ما با کم‌توجهی به قانون در برخی مواقع موفق شویم کاری را زودتر انجام بدهیم، اما مشکلات بعدی آن قدر وقت ما را می‌گیرد که از سایر کارها بازمی‌مانیم.

استاندار تهران تصریح کرد: . مردم به دهیار و شورا امید بسته‌اند و دهیار را به عنوان متولی می‌شناسند، شورا و دهیار کار را با مسئولیت‌پذیزی شروع کرده است، در دوران چهار سال مدیریت‌ به بحث “حاسبوا قبل ان تحاسبوا” توجه داشته باشید. دهیار باید مردم‌دار باشد و تمام تلاشش را در راستای جلب رضایت مردم بکند.

مقیمی با بیان این‌که مسئولیت‌پذیری یک اصل است اذعان داشت:  به نظرات مردم توجه داشته باشید چرا که برخی مواقع نظرات مردم به درد می‌خورد و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، پاک‌دست باشید؛ ما باید دنبال خدمت به مر دم باشیم. ما با همین میزان حقوقی که دریافت می‌کنیم باید وظایفمان را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: روستاییان از ما می‌خواهند که پیشرفت و توسعه روستا را به سرانجام برسانیم. دهیاران هم‌چنین باید حافظ بیت‌المال باشیم، گاهی برخی طرح‌های چند میلیاردی را به خاطر وجود یک اشکال کوچک معطل نگه می‌دارند. با شورای روستا همکاری داشته باشید.

مقیمی ادامه داد: صیانت از اراضی ملی نیز از دیگر مباحث مهم است، به سلامت مردم هم باید توجه داشتیم، هر اقدامی که تضمین‌کننده سلامت مردم است را باید انجام دهیم و هر اقدامی که به سلامت مردم خدشه وارد کند، نباید انجام شود.

استاندار بیان کرد: چهره روستا برای ما خیلی مهم است، اگر بخواهیم شرایط روحی و روانی مردم را بهبود ببخشیم، باید به چهره روستا توجه ویژه‌ای داشته باشیم چرا که چهره روستاها به آرامش مردم کمک می‌کند.

وی گفت:  اینکه همه می‌گویند مردم بیکار هستند، یک واقعیت است، دولت یک ابزاری دارد که باید از آن استفاده کند، یکی از این ابزار، شورای اسلامی روستا است. اگر هر کدام از ما یک یا دو طرح را در روستا انجام دهیم، مشکل اشتغال حل می‌شود همچنین طرحی را آماده کردید که برای سه نفر اشتغالزایی می‌‌کرد، به من بگویید تا شخصا بیایم و افتتاح کنم.

مقیمی ادامه داد: به زیرساخت‌ها توجه داشته باشید و آسیب‌های اجتماعی را دست کم نگیرید و امروز شاهد حاشیه‌نشینی، فقر و مسائل اخلاقی هستیم، علاوه بر آن می‌بایست به آموزش توجه ویژه داشته باشید همچنین باید قوانین را کامل بدانیم و با دستورالعمل‌ها آشنایی داشته باشیم‌، اگر دهیار قانون را خوب نداند، نمی‌تواند قانون را اجرا کند.

استاندار تهران افزود: ما با شهرداران قرار گذاشتیم تا به ساختمان‌های غیرمقاوم پایان کار ندهیم؛ با شما هم این قرار را می‌گذاریم تا به ساختمان‌های غیرمقاوم در روستاها مجوز ندهید. ما در کشورمان آب کم داریم و اکنون که خشکسالی هم به این موضوع اضافه شده است، باید درست مصرف کنیم.

وی در پایان به فضای سبز در روستاها اشاره کرد و بیان داشت: باید به فضاهای سبز و گلخانه‌ای هم رسیدگی کنید، توسعه صنایع روستایی و صنایع تبدیلی کشاورزی را هم فراموش نکنید.

 

 

 

ارسال نظرات