خبرگزاری بسیج: دشمن تمام همت خود را مصروف جنگ اقتصادی و تحریم ها کرده است تا از این طریق انقلاب اسلامی را تسلیم امیال و خواسته های استکباری خویش کند.
کد خبر: ۹۰۰۰۶۸۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ اصغری مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با باین این مطلب گفت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز انواع مختلف تهدیدها و تهاجمات پیش روی انقلاب اسلامی بوده است و بعد از اینکه دشمن از جنگ نظامی و فرهنگی مأیوس شده، تمام همت خود را مصروف جنگ اقتصادی و تحریم ها کرده است تا از این طریق انقلاب اسلامی تسلیم امیال و خواسته های استکباری خویش کند.

در برهه حساس کنونی با ظهور ایران اسلامی که پرچمدار جبهه حق است، مبارزه دائمی بین حق و باطل وارد مرحله جدیدی شده است. رهبر فرزانه انقلاب نیز با هوشمندی زیرکانه خود از سال ها پیش اولویت تهدید را بعد از جنگ نظامی و جنگ نرم، در حال حاضر جنگ اقتصادی تشخیص داده و در شعارهای سال از اولویت و راهکارهای عملیاتی کردن این مهم پرداخته اند و اقتصاد مقاومتی را به عنوان روشی کوتاه مدت و الگویی بلندمدت برای مقابله با این تهدیدات مطرح نموده اند و نیز این الگو را الگویی اسلامی -  ایرانی دانستند که پایه اساسی آن را می توان در اسلام جستجو کذد.

وی افزود: به نظر می رسد ماهیت تهدیدات اقتصادی که امروزه جامعه اسلامی با آن مواجه است با آنچه در عصر نزول قرآن کریم با آن مواجه بوده است یکسان است، در حالیکه ابزارهای آن متنوع شده روز به روز در حال گسترش است. بنابراین می توان با رجوع به قرآن و الگوی رسول خدا(ص) در مواجهه با این تهدیدات برای نظام اسلامی در عصر حاضر مورد استفاده قرار گیرد و می توان با نگاه به این الگو شاخص ها را شناخت و برای نظام سازی مورد استفاده قرار داد.

سرهنگ اصغری گفت: در زمان رسول الله (ص) قریشیان با تحریم و بالا بردن قیمت کالاها مانع دستیابی بنی هاشم به حوایج خود و تحمیل فشار بر اقوام پیامبر (ص)  شدند، اما به فضل الهی جمهوری اسلامی با دور زدن تحریم ها دشمنان خود را ناکام گذاشته است. همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب با مقایسه موقعیت رسول خدا فرمودند، جمهوری اسلامی در موقعیت شعب قرار ندارد و در موضع قدرت، استکبار جهانی را در جنگ نرم نه تنها به چالش کشیده، بلکه دچار سردرگمی کرده و به زانو درآورده است.

با بررسی شرایط پیامبر اکرم(ص)  در مقابله با محاصره و تحریم اقتصادی، اجتماعی و نظامی می توان راهبردهایی را جهت سیاستگذاری و استراتژی بلندمدت و کوتاه مدت در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار داد.

در وهله اول باید فرهنگ و روحیه استقامت، جهاد و پایداری در شرایط سخت و روحیه کار و تلاش را در جامعه گسترش داد و با پرهیز از تنبلی در کارها دشمن را با جهاد اقتصادی ناکام گذاشت.

همچنین با فرهنگ سازی در جهت تقویت ایمان به نصرت، برکت وگشایش الهی در شرایط سختی ها و ابتلائات گام برداشته و با تقسیم کار و مردمی سازی اقتصاد و مشارکت اقشار مختلف در سازندگی کشور جهت مقابله با تهدیدات اقتصادی، فرهنگی و نظامی دشمن، راهبردهای مفید را تبیین و برنامه ریزی کنیم.

در گام بعدی با نظارت و کنترل بر عملکرد کارگزاران اقتصادی و مدیریت نیروها و منابع انسانی در جهت بهره وری هر چه بیشتر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی قدم گذاشت و جهت ایجاد انگیزه در مردم باید سیاستمداران و رهبران نظام جمهوری اسلامی را در روند سازندگی کشور در خط مقدم نگه داشت.

در مرحله بعد با سیاست گذاری راهبردی در جهت تامین امنیت غذایی جمهوری اسلامی در مقابله با تحریم ها کوشید. همچنین با ایجاد شوراهای مشورتی و استفاده از کارشناسان اقتصادی و فرهنگی و ایجاد روحیه ابتکار و نوآوری جهت مقابله با تهدیدات دشمنان در کمترین زمان ممکن پیش رفت و با سرودن اشعار حماسی در راستای جهاد اقتصادی جهت تقویت روحیه خودباوری و تلاش در جهت مقابله با جنگ روانی منافقین برنامه ریزی کرد.

 

 

ارسال نظرات