امام جمعه شهرستان نور گفت: مردم ما استقبال از گردشگران را وظیفه خود می‌دانیم و انتظار داریم شئون اسلامی را رعایت کنند و اجازه خدشه‌دار کردن به دین و ارزش‌های اسلامی و انقلاب را نمی‌دهیم.
کد خبر: ۹۰۰۰۶۸۰
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام قنبرعلی  احمدی در خطبه‌های امروز در جمع نمازگزاران نوری در مصلی الغدیر این شهر، با توصیه به تقوی الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، اظهار کرد: از صفات متقین عذرخواهی و پذیرش عذر است، انسان در مسیر‌ زندگی مرتکب خطا و اشتباه می‌شود بنابراین باید قدرت عذرخواهی را داشته باشد و هم عذر دیگران را بپذیرد، خداوند هم عذر پذیر است اما اگر کسی نسبت به بیت المال، امنیت کشور، و مسلمین خطا و جنایت ‌کند اینجا دیگر جای گذشت نیست.

وی با اشاره به خانه تکانی در این ایام، بیان کرد: خانه تکانی دل‌ها و حساب‌رسی اعمال است و باید در پایان هر هفته، ماه، فصل زمان محاسبه باشد، همان‌طور که افراد در امور مادی زندگی حساب و کتابی دارند و اموال(سود و زیان ) خود را محاسبه می‌کنند باید در امور اخلاقی، دینی و معنوی اهل حساب و کتاب و محاسبه باشیم.

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: قبل از اینکه خداوند ما را محاسبه کند، خودمان خود را محاسبه کنیم و ببینیم از نظر دینی، اخلاقی و انقلابی در چه وضعیتی هستیم، آیا اعمال ما مورد قبول پروردگار قرار می‌گیرد یا خیر؟ معیار ایمان و تقوی محاسبه و حساب‌رسی است که باید بسیار در آن سخت‌گیری شود.

این مسؤول با اشاره به آخرین جمعه سال 96 خاطر نشان کرد: روز جمعه متعلق به حجت کبری مطلق امام زمان(عج) است، در آستانه سال جدید و عید نوروز هستیم و از صفات متقین در ایام عید و سال جدید صله ارحام و دستگیری از فقرا، ضعفا و آبرومند انی که تقاضا هم نمی‌کنند، است؛ دو چیز که ثوابش در همین دنیا و زودهنگام است، صله رحم و ارتباط با اقوام به ویژه دستگیری افراد و بستگان کم درآمد و مستضعف در بین آن‌ها است؛ دو چیز هم که عقوبت زودرس دارد قطع رحم و ظلم به دیگران است که باید مراقبت کنیم و مرتکب آن نشویم.

احمدی با تبریک میلاد امام باقر(ع)، گفت: روز اول عید روز شهادت امام هادی(ع) است بنابراین ضمن صله‌ارحام و دید و بازدید نزدیکان و بزرگان فامیل و دیگران، حرمت این روز را حفظ کنید.

وی با اشاره به 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت، افزود: ملی شدن صنعت نفت که در سایه وحدت و حمایت روحانیت انجام شد که امام راحل هم  فرمودند؛ اگر حمایت ایت الله کاشانی نبود، صنعت نفت ملی نمی شد.

خطیب جمعه شهرستان نور به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب و بیانات ایشان اشاره و اظهار کرد: رهبری در جمع خبرگان فرمودند: عمل علما تاثیرش بیشتر از تبلیغ است، علما و مسؤولان از دنیا پرستی، اشرافی‌گری پرهیز کنند و تلاش شبانه‌روزی داشته باشند این را  باید در عمل نشان دهند.

امام جمعه شهرستان نور با قدردانی از تلاش‌های یکسال گذشته مسؤولان، نماینده، فرمانداران سابق و فعلی، سپاه، نیروی انتظامی، شهرداران، و... تصریح کرد: مسؤولان باید محاسبه داشته باشند و در سال جدید با برنامه قوی‌تر و با نشاط تر به مردم خدمت کنند بنابراین از مسؤولان ارشد می‌خواهم  در سال 97 با مطالعه و بررسی، روسای اداره‌هایی که دیگر توان ادامه خدمت را ندارند، جایگاه خدمت را معطل نکنند و مدیران کارآمد غیر وابسته به جناح، افراد و اشخاص، دارای تعهد شناسایی و مسؤولیت‌ها را به‌عهده بگیرند تا سال پر باری داشته باشیم و اقتصاد مقاومتی هم دنبال شود.

احمدی با اشاره به ایام نوروز، گفت: مردم ما استقبال از گردشگران را وظیفه خود می‌دانیم و انتظار داریم شئون اسلامی را رعایت کنند و اجازه خدشه‌دار کردن دین و ارزش‌های اسلامی و انقلاب را نمی‌دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها