محمد اسماعیل نیا گفت: اﻧﺠﺎم ﺻﺎدرات و ﻓﺮوش ﮐﺎﻻ در ﺑﺎزارﻫﺎي ﺧﺎرﺟﯽ از ﻇﺮاﺋﻒ و ﺣﺴﺎﺳﯿﺖﻫﺎي ﺧﺎﺻﯽ ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ، ﮐﻪ ﻋﺪم ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ آنﻫﺎ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاري ﻫﺎي اﻧﺴﺎﻧﯽ و ﻣﺎﻟﯽ را در اﯾﻦ ﺧﺼﻮص ﺑﻪ ﻫﺪر دﻫﺪ
کد خبر: ۹۰۰۰۶۷۳
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۱

محمد اسماعیل نیا عضو سابق کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: اﻧﺠﺎم ﺻﺎدرات و ﻓﺮوش ﮐﺎﻻ در ﺑﺎزارﻫﺎی ﺧﺎرﺟﯽ از ﻇﺮاﺋﻒ و ﺣﺴﺎﺳﯿﺖﻫﺎی ﺧﺎﺻﯽ ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ، ﮐﻪ ﻋﺪم ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ آنﻫﺎ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاری ﻫﺎی اﻧﺴﺎﻧﯽ و ﻣﺎﻟﯽ را در اﯾﻦ ﺧﺼﻮص ﺑﻪ ﻫﺪر دﻫﺪ .

وی با بیان اینکه ﺻﺎدرات ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﺮ ﮐﺎر ﺗﺠﺎری دﯾﮕﺮ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ آﯾﻨﺪه ﻧﮕﺮی است افزود: ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی، آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ روشﻫﺎی ﻋﻠﻤﯽ، ﺗﺤﺮك ﻻزم و ﺟﻠﺐ اﻋﺘﻤﺎد ﺧﺮﯾﺪاران ﺧﺎرﺟﯽ یکی از راه های صادرات اﺳﺖ .

اسماعیل نیا با تاکید بر اینکه بازاریابی اوﻟﯿﻦ و ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻗﺪم در اﻧﺠﺎم ﺻﺎدرات اﺳﺖ افزود:  از اینرو ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺑﺎزارﻫﺎی ﺧﺎرﺟﯽ امری ضروری است. ﺷﻨﺎﺧﺖ بازارهای خارجی از ﻃﺮﯾﻖ ﻣﺬاﮐﺮه ﺑﺎ ﺧﺮﯾﺪاران، اﺳﺘﻔﺎده از اﻃﻼﻋﺎت و آﻣﺎرﻫﺎی رﺳﻤﯽ، ﺷﺮﮐﺖ در ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻫﻬﺎی ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ، ﺗﻤﺎس ﺑﺎ راﯾﺰﻧﺎن ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ در ﺳﻔﺎرﺗﺨﺎﻧﻪ ﻫﺎ و اﺗﺎق ﻫﺎی ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﺳﺘﻌﻼم از ﻣﻮﺳﺴﺎت ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ و ﻣﺮاﮐﺰی ﮐﻪ در اﯾﻦ ﻣﻮرد ﺧﺪﻣﺎت اراﺋﻪ ﻣﯽ دﻫﻨﺪ اﻣﮑﺎﻧﭙﺬﯾﺮ اﺳﺖ .

عضو سابق کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: ﺷﻨﺎﺳﺎﺋﯽ ﮐﺎﻻﻫﺎی رﻗﯿﺐ و ﮐﯿﻔﯿﺖ وﻗﯿﻤﺖ آﻧﻬﺎ در ﺑﺎزار ﻣﻮردﻧﻈﺮ و اﺳﺘﻔﺎده از روشﻫﺎی ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ ﺑﺮای ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺎﻻ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ در ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﯾﮏ ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪه دارﻧﺪ.

ارسال نظرات