خبرهای داغ:
امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: بر اساس آموزه‌های دینی و فرهنگی، در نوروز و عید باید از نیازمندان و مستمندان دستگیری شود و کینه و دشمنی‌ها از بین برود.
کد خبر: ۹۰۰۰۶۷۱
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله محمد حجتی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه با دعوت همگان به تقوای الهی و دوری از معصیت، اظهار داشت: در آستانه عید نوروز هستیم و بر اساس سفارشات ائمه اطهار علیهم السلام عید انسان روزی است که در رفتارش تغییر و تحول باشد و در آن روز گناه نکرده باشد.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه نوروز را روز تحول انسان دانست و تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های دینی و فرهنگی در نوروز و عید باید از نیازمندان و مستمندان دستگیری شود و کینه و عداوت و دشمنی‌ها از بین برود.

 

آیت‌الله حجتی با بیان اینکه در نوروز باید میان جوامع اسلامی صلح و انسان دوستی حکمفرما شود، گفت: در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال و در چهارشنبه آخر سال نیروی انتظامی اقدامات خوبی برای پیشگیری از صدمات و حوادث انجام داد که جای تقدیر دارد.

 

وی در ادامه به تقارن مبارک ماه رجب و روزهای آغازین سال نو اشاره کرد و گفت: ماه رجب، ماه به اعتکاف و دعا به درگاه الهی است تا دین ما از تهاجمات دشمنان سالم بماند و روزه در ماه رجب، شعبان و رمضان ثواب بسیاری دارد و موجب برآوردن حاجات می‌شود.

 

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین به در پیش بودن ۲۹ اسفند روز ملّی‌شدن صنعت نفت در ایران اشاره کرد و گفت: در روزهای انقلاب، با قیام و کوتاه کردن دست انگلیس طلای سیاه را به دست آوردیم.

 

آیت‌الله حجتی با اشاره به ماجرای حمله مأموران رژیم ستمشاهی به مدرسه فیضیه قم در فروردین۱۳۴۲ افزود: دوم فروردین ۱۳۶۱، عملیات فتح المبین با رمز یا زهرا (س) انجام شد و اقتدار  انقلاب و نظام حاصل گشت.

ارسال نظرات