مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در چهارمحال و بختیاری گفت: در مجموع از یک سال پیش با همکاری آستان قدس رضوی و نهادهای حمایت کننده از محرومان بالای ۱۵ هزار نفر از این استان به مشهد مقدس اعزام شدند.
کد خبر: ۹۰۰۰۶۶۴
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری به نقل از جهانبین نیوز؛ مرتضی سجادی مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: حجت‌الاسلام رئیسی در تولیت آستان قدس چند محور را پیگیر هستند که در استان‌ها درحال انجام می‌باشند.

وی با اشاره به اعزام زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس افزود: افرادی که سنشان بالای ۴۰ سال باشد و در این ۴۰ سال نتوانسته‌اند به علت وضعیت مالی نامناسب به زیارت امام رضا (علیه السلام) مشرف شوند، به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و اسکان و غذای این افراد توسط آستان قدس رضوی تامین می‌شود، اما هزینه رفت و آمد با خودشان، خیرین یا نهادهایی که این افراد را تحت پوشش قرار داده، صورت می‌گیرد.

اعزام ۱۵ هزار نفر از چهارمحال و بختیاری به مشهد مقدس با همکاری آستان قدس رضوی

سجادی ادامه داد: در مجموع از یک سال پیش با همکاری آستان قدس رضوی و نهادهای حمایت کننده از محرومان بالای ۱۵ هزار نفر از این استان به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی به توزیع سبدهای کالا توسط آستان قدس رضوی در بین خانواده‌های فقرا در سطح این استان اشاره و گفت: تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ سبد کالا بین محرومان استان توزیع شده است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بخشی از هزینه تهیه سبدهای کالا را خیرین استان با همکاری آستان قدس تامین می‌کنند.

وی با اشاره به بحث محرومیت‌زدایی توسط آستان قدس رضوی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ما در بحث محرومیت‌زدایی یک منطقه هدف داریم با نام دهستان شلیل و آستان آنچه را در ارتباط با محرومیت‌زدایی انجام می‌شود، حمایت می‌کند به این صورت که هر طرحی در این مناطق درحال انجام بوده و دولت تامین‌کننده بخشی از هزینه‌های آن است برای دریافت کمک به آستان قدس رضوی ارسال شده و با موافقت آستان بخشی از هزینه‌های آن توسط آستان تامین خواهد شد.

طرح‌های اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی از سوی آستان قدس رضوی حمایت می‌شوند

سجادی خاطرنشان کرد: طرح‌ها به شرطی از سوی آستان قدس مورد حمایت قرار می‌گیرند که دارای دو ویژگی باشند و آن اینکه هم در جهت محرومیت‌زدایی باشند و هم در راستای ایجاد اشتغال کنند.

وی با اشاره به مشارکت آستان قدس رضوی در تامین هزینه‌های گروه‌های جهادی یادآور شد: آستان مشارکت‌هایی برای تامین هزینه‌های گروه‌های جهادی که به منطقه هدف (روستای شلیل) اعزام می‌شوند دارد و تا ۵۰ درصد به این گروه‌ها کمک می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: افرادی که در منطقه هدف کارهای اشتغال‌زایی خانگی ایجاد می‌کنند و نیاز به کمک داشته باشند از ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان به‌صورت قرض‌الحسنه تسهیلات از آستان قدس به صورت مرحله به مرحله دریافت می‌کنند.

سجادی اضافه کرد: آستان قدس رضوی دو سال یکبار یک دهستان را بر اساس یک چارچوب انتخاب می‌کند و در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده و اقدام به محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی می‌کند.

مسئول آستان قدس رضوی در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: رسیدگی به خانواده شهدا یکی دیگر از خدمات آستان قدس رضوی در این استان است که در حدود ۱۳۰ مورد دیدار در این مدت صورت گرفته است.

وی با اشاره به حمایت و کمک‌های موردی آستان قدس رضوی به دانشجویان بی‌بضاعت ادامه داد: علاوه‌براین کمک‌هایی بصورت موردی به دانش‌آموزان فقیر می‌شود که بطور کلی از زمانی که دفتر آستان قدس شروع به کار کرد بالای یک میلیارد تومان به مستمندان و ضعفا کمک شده است.

محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی اولویت اصلی تولیت آستان قدس رضوی است

سجادی بیان داشت: همه این خدمات، کمک‌ها، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی‌ها در استان‌ها همه مربوط به نوع نگاه حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان است، که براساس فرامینی هستند که مقام معظم رهبری به ایشان دادند.

وی افزود: اعتقاد حجت‌الاسلام رئیسی بر این است که ابتدا باید به مستمندان مشهد و بعد از آن مستمندان سایر استان‌ها و در برخی موارد در خارج از کشور کمک شود.

سجادی رسیدگی به زائران را ماموریت جدید تولیت آستان قدس رضوی عنوان و گفت: همه این موارد از بعد از حکم حجت‌الاسلام رئیسی درحال انجام است چون در این حکم ماموریت جدیدی برای آستان قدس رضوی تعریف شد.

ارسال نظرات