امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه هیچ کس با شادی در چارچوب اوامر الهی مخالف نیست گفت: هر برنامه‌ای صرف پخش از صداوسیما و مجوز از فلان دستگاه اسلامی و مشروع نیست
کد خبر: ۹۰۰۰۶۶۱
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان امروز(جمعه) 25 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به مسئله حادثه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای که در استان اتفاق افتاد گفت: حوادث معمولا هست و اتفاق می‌افتد اما آن چه مهم است و من در نامه‌ای که محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم به این نکته مصرانه و موکد تاکید کردم و روی این نکته متمرکز شدم که انتظار دارم حتما متمرکز بشوید و آن این که در سایه اسلام انسان‌هایی تربیت می‌شوند که فارغ از هرگونه نگاه‌های ملی و قومی و نژادی و مذهبی خدمت و احسان برایشان مطرح است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد:  شما در این قضیه دیدید و شنیدید که عزیزان محلی از محل قبل از آن که نیروهای امدادی، هلال احمر به عنوان نیروی امدادی که من تشکر می‌کنم  از نیروهای امدادی انتظامی و بسیج و دیگر نیروها که حضور پیدا کردند حتی قبل از این که آن‌ها برسند نیروهای محلی فقط همین اندازه که آتش گرفتن هواپیما را در بالای قله دیدن بلافاصله خودشان را مجهز کردند و در شب و آن راه صعب العبور با انواع خطرات رفتن و قبل از این که هر کسی برسد آن‌ها بالای سر حادثه خودشان را رساندند و خیلی از ضایعات را مانع شدند و بدن هایی را که در آتش می‌سوخت آتش را خاموش کردند و از خیلی ضایعات دیگر جلوگیری کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که این نوع فداکاری‌ها ستودنی است تصریح کرد: ببینید ما در استانی داریم زندگی می‌کنیم که این فداکاری‌ها ارزش‌های مهم اخلاقی است. این‌ها اسطوره هستند؛ باید این اسطوره‌ها را قدردان باشیم؛ باید بزرگ کنیم و به رخ دنیا و جهانیان بکشانیم. جهان توحش و در خشونت فرو رفته و غرق در ظلم و ستم جهانی که اربابانش و مستکبران در خون ریزی از مردم و مظلومین از یکدیگر سبقت می‌گیرند، بسیارشان این ارزش‌ها را ندارند. ما الحمدلله در پرتو انقلاب اسلامی این ارزش‌ها و اسطوره‌ها را داریم. این‌ها باید به عنوان یک فرهنگ گسترش پیدا کند و روی این‌ها حتما باید مانور داده شود.

امام جمعه شهرکرد با طرح این سوال که چرا این‌ اطوره های انسانی  برجسته نمی‌شود؟ گفت: چرا اسطوره‌های انسانی را برجسته نکنیم؟ چرا فداکاران را الگو نکنیم؟ برخی‌ها متاسفانه نگاه مومنانه ندارند و کسانی را اسطوره می‌کنند که مروّج منکر هستند؛ دنبال اسطوره کردن آدم‌هایی که با عکس‌های منتشر شده خودشان با چهره‌های هنجارشکن و رسوا و بدحجاب مروج عملی منکر می‌شوند و بعد این‌ها را می‌خواهند به عنوان اسطوره و شادی‌بخش به جامعه معرفی کنند. این‌ها ابتذال و اسطوره‌سازی غلط است. استوره‌های ارزشمند را تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: من مرتب در این جایگاه این نکته را زیاد گفتم که بکوشیم جای معروف‌ها و منکرها عوض نشود. خیلی‌ها در تلاش هستند معروف و منکر را مخلوط کند و منکر را جای معروف بنشانند و معروف را جای منکر بنشانند؛ این جا زیاد هشدار دادیم. نظام اسلامی نسبت به این معنا موظف است که معروف‌ها را ترویج کند و با منکر در هر سطحی مبارزه کند. مسامحه با منکر و آن چه که گناه محسوب می‌شود خیانت است؛ انسان نمی تواند به بهانه‌های مختلف دربرابر منکر و هر چیزی که گناه است مسامحه کند و کوتاه بیاید. مردم مؤمن ما همین را می‌خواهند؛ مؤمنین و این نمازگزاران جمعه و توده مردم مؤمن در سراسر کشور و این استان همین را می‌خواهند که معروف‌ها زنده باشد و منکر جای معروف را نگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکیدکرد: بنده هم به عنوان یک خادم کوچک در میان این مردم در سنگر دفاع از معروف‌ها و جلوگیری از منکر محکم و مقاوم ایستاده‌ام. نمی‌توانیم به خودمان اجازه بدهیم هر کسی به اَشکال مختلف هر کاری که می‌خواهد بکند. ما إبایی هم نداریم از این که چهار نفر حرف‌هایی در فضاهای مجازی  هم بزنند و یک سری فضاسازی‌هایی را هم شروع کنند و بگویند و بنویسند؛ این‌ها خیلی مهم نیست مهم این است که ما وظیفه‌مان را انجام داده باشیم و در پیشگاه خدا شرمنده نباشیم؛ مهم این است که ما در پیشگاه خدا بتوانیم پاسخ بدهیم. این برای یک انسان ارزش و افتخار و بالندگی است

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: دعای بنده و حتما می‌دانم شما هم همین است که پای اسلام عزیز جان بدهیم و پای اسلام جان تقدیم می کنیم و آماده تکه تکه شدن هستیم ولی اجازه نمی‌دهیم منکر فضای جامعه دینی را پر کند و معروف کنج عزلت قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکیدکرد: اندوخته‌ای و چیزی هم نداریم که خیلی به آن وابسته و دل بسته باشیم؛ نَه مالی و اندوخته داریم و از خدای متعال هم خواسته‌ایم که تا آخرین نفس یاری‌گر دینش باشیم و این را برای خودمان افتخار و بالندگی می‌دانیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان این که عده‌ای شادی را پُتکی کردند و بر سر هر جایی که می‌خواهند می‌کوبند گفت: برخی‌ها می‌خواهند مغلطه کنند و به نام شادی و امثال این‌ها یک چیزهایی را مطرح کنند و شادی را پتکی کردند و بر سر هر جایی که می‌خواهند می‌کوبند و می‌گویند  یک عده‌ای کمر بستن شادی را از جامعه بگیرند نَه؛ شادی و نشاط لازمه جامعه است. مسئولین وظیفه دارند فضای پرنشاط برای جامعه ایجاد کنند ولی شادی در چارچوب اوامر پروردگار نَه این که با منکر و امثال هنجار شکنی‌ها بخواهد شادی برای جامعه بیاورد و دیگران را زیر سوال ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که هر برنامه‌ای صرف پخش از صداوسیما و مجوز از فلان دستگاه اسلامی و مشروع نیست افزود: متاسفانه در برخی اذهان این جابجایی منکر و معروف کار خودش را کرده است. این خیلی مهم است و قطعا شما دقت دارید. این که صرف مجوز از دستگاه را بگویند که اسلامی است و یا صرف پخش از صداوسیما را می‌گویند اسلامی است و این‌ها را مشروع قلمداد می‌کنند و یا هر چیز دیگری که در نظام انجام شد می گویند این سالم است درحالی که اینجور نیست. چه کسی این را گفته ؟ صداوسیمایی که زیر نظر رهبرمعظم انقلاب است خود رهبری فرمودند من همه برنامه‌ها آن را تایید نمی‌کنم. بنابراین هر جا هنجار شکنی کنند منکر است از صداوسیما هم پخش شود منکر است و ارشاد مجوز بدهد منکر است و دستگاه‌های دیگر مجوز بدهند منکر است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: مگر در این جامعه منکر کم صورت می گیرد؟ مگر ما یادمان رفته است که کسانی در همین کشور یک دورانی به نام مشارکتی و امثال این‌ها با معروف‌ها در افتادن و افتادن به جان ارزش‌ها و با خدا و پیغمبر خدا و امام معصوم در افتادن و امام زمان و قرآن را زیر سوال بردند. مگر این‌ها را نداشتیم. این نیست که هر چیز در درون کشور اتفاق افتاد بگوییم این‌ها سالم هستند. هر کدام از ما نسبت به این جور مسائل وظیفه داریم بنابراین این نیست که هر چه وزارت‌خانه و دولتی‌ها و دستگاه‌ها انجام دادند آن را ما اسلام بدانیم؛ نخیر. اسلام شاخص دارد و شاخص اسلام فقط و فقط  ولایت فقیه است. مواضع و رهنمودهای  و هدایت‌های ولی‌فقیه شاخص دین است و او هم مواضعش مشخص است. البته در جاهایی ابهام وجود دارد و در جاهایی می‌توان حق داد به برخی‌ها ولی انتظار است که متولیان و حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های متولی کار کنند و این ابهام‌ها را برطرف کنند تا یک چنین ابهام‌هایی پیش نیادید.

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: در یک جاهایی منکر واضح است. یک کسی که عکسش منتشر می‌شود با انواع هنجار شکنی‌ها این واضح است چجور ما بیایم توجیه کنیم و بهانه بدهیم. این نکته بسیار مهمی است که باید مورد توجه باشد.

در ادامه با تاکید مجدد بر حفظ وحدت در استان گفت: بارها گفتم و باز هم عرض می‌کنم که استان ما به شدت نیازمند وحدت است. من این جمعه به عنوان آخرین جمعه این سال که در محضرتان هستم و دارم خطبه می‌خوانم آن چه که بارها گفته‌ایم را باز بگویم. برخی‌ها ایراد می‌گیرند که چرا ائمه جمعه کمتر به مشکلات جامعه می‌پردازند؛ خطبه‌ها را رصد کنند و ببینند که ما چقدر از بیکاری  و تورم حرف زدیم و چقدر مسائل اصلی را مطالبه کردیم و گفتیم که باید اشتغال‌زایی صورت بگیرد و تولید رشد پیدا کند و مشکلات مردم بر طرف شود و رفع محرومیت‌زدایی شود و فقرزدایی صورت بگیرد. چقدر در خصوص نقاط محروم استان و محرومیت‌زدایی در این جایگاه به مسئولین گفته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: حداقل بنده به عنوان یک خادم آنقدر این مسائل را مطالبه کردم که برخی از دولتی‌ها بدشان می‌آید و خیلی حاضر نیستند پای حرف‌های ما بنشینند از بس که حرف‌ها و درد و دل‌های شما را مطالبه کردیم که باید بگوییم و وظیفه ما است.  اما آن چه که مهم است این است که رشد و ارتقاء استان در سایه وحدت و یکپارچگی است که حتما در سایه این وحدت و یکپارچگی است که کارها جلو می‌رود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: نشست‌ها و کارها زیاد است. شما الان مرتب از رسانه‌ها می‌شنوید و خود ما  جلسات مهم فرهنگی داریم و دولتمردان و استانداری جلسات مختلف کاری دارد و دستگاه‌های دیگر هر کدام جلسات مختلف کاری دارند و خبرهایش را شما می‌شنوید اما آن ارتقائی که باید استان نصیبش شود متاسفانه نمی‌شود و نتیجه مطلوب حاصل نمی‌‌شود. چرا؟ علت عمده‌اش همین است که من می‌خواهم توجه بدهم بر پرهیز از اختلافات  و یگانه شدن و یکی شدن و حفظ وحدت.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: خیلی‌ها دَم از وحدت می‌زنند اما وقتی می‌گوییم وحدت یعنی چی؟ می‌گویند وحدت یعنی آن چه که من می‌گویم. خب این که وحدت نشد. می‌گوییم وحدت یعنی چی؟ می گوید وحدت یعنی این که با من و هواردارن من باش و با آن‌هایی که با من نیستند ارتباط نداشته باش. متاسفانه همین مطالبه را برخی‌ها از من دارند. برخی‌ها گوشه و کنار می‌نشینند و می‌گویند امام جمعه عبایش روی سَر همه نیست؛ همه نیست یعنی چی؟ منظورشان این است که امام جمعه باید آن چه که ما می‌گوییم با آن باشد و آن چه که ما نمی‌گوییم از آن ِببُرَد و یک عده‌ای به کلی زیر پا بمانند چون مخالف من هستند و یک عده‌ای بیایند بالا چون موافق من هستند و اگر امام جمعه اینجور شد می‌شود مظهر وحدت و اگر غیر از این شد می‌شود تک‌رو. خب آن‌ها باید خودشان را اصلاح کنند ِاشکال در آن‌ها است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: بنده درست است که عبایم کوچک است ولی به فضل پروردگار دلم و قلبم بزرگ است. همه در قلب و دل من جا دارند. من به فضل پروردگار افتخار می‌کنم به عنوان کسی که منادی وحدت بودم و همه استان و همه اقشار برایم عزیز بودند؛ هیچ وقت هم مسئله جناحی و حزبی را دنبال نکردم؛ اگر گاهی هم یک موضعی گرفتم و یک کسی را ترجیح دادم آن هم براساس اعتقادات  و معیارهایی بوده که به آن‌ها باور داشتم بنابراین همه بکوشیم وحدت و همدلی و همراهی به معنای واقعی حاکم باشد تا استان آن جایگاهی را که باید، پیدا کند و این کارها جواب بدهد تا ان‌شاءالله  آثار و برکات کارها را بیشتر ببینیم و سال آینده ان‌شاءالله سال رشد و بالندگی بیشتر برای استان باشد.

 

ارسال نظرات