خبرهای داغ:
امام جمعه تبریز در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره شائبه خروج امریکا از برجام، گفت: مردم ایران از خروج امریکا از برجام و تهدید به فشارهای بیشتر ترسی ندارند و به حول و قوه الهی این مرحله از تاریخ انقلاب اسلامی نیز با موفقیت و سربلندی برای جمهوری اسلامی ایران سپری خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۰۰۶۰۱
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: برکناری تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا توسط ترامپ نیز از مدت‌ها قبل مطرح بود ولی این اتفاق زمانی افتاد که وعده ترامپ برای خروج از برجام در حال فرا رسیدن است.

وی ادامه داد: چون ترامپ خواسته بود برجام به نفع رژیم صهیونسیتی تغییر یابد و به صورت مشروط آن را امضا کرده بود، مجبور به برکناری تیلرسون شد که البته امریکایی‌ها با پاسخ کوبنده‌ای از سوی مقام های کشورمان مواجه شدند.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: در این زمینه دو نکته قابل توجه است؛ یکی وضعیت استیصال در جبهه مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران که ناشی از اقتدار ایران است و دوم عمق و گستره‌ نفوذ و اندیشه آرمان نظام اسلامی است.
امام جمعه تبریز در ادامه به 25 اسفند سالروز شهادت مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس نیز اشاره و بیان کرد: همه مسئولان و جوانانی که در نظام خدمت می‌کنند باید امثال آقامهدی را سرلوحه همه فعالیت های خود قرار دهند و فرهنگ شهادت و دفاع مقدس باید هر روز در جامعه رونق بیشتری یابد که یکی از راه‌های تحقق آن اعزام کاروان راهیان نور است.
حجت الاسلام آل هاشم اظهارداشت: این کاروان ها نماد خیزش عظیم مردمی است که در مناطق عملیاتی به احیای یاد و مرام شهدای دوران دفاع مقدس اقدام می کنند و باید همه ساله از سال های قبل پرشورتر و پررونق تر به انجام برسد.
وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه امروز مسئله‌‌ای تحت عنوان اسلام آمریکایی و رویارویی این نوع تفسیر از اسلام با نظام اسلامی وجود دارد، گفت: شیعه انگلیسی و سنی امریکایی آتش افروز تفرقه میان فرقه‌های اسلامی شده‌ است و این شرایط لزوم توجه بیش از پیش به وحدت اسلامی در میان مسلمانان را ضروری می کند.

مردم ایران ترسی از خروج امریکا از برجام ندارند/تفرقه بین مسلمانان اهداف دشمنان
امام جمعه تبریز ، ایجاد تفرقه میان مسلمانان را جزو برنامه های دشمنان دانست و افزود: نشان دادن چهر‌ه خشن از اسلام به ویژه شیعه همچون قمه زنی، راه رفتن روی شیشه و برگزاری مراسمات محرم به بدترین شکل برای این منظور است.
وی ادامه داد: بر همین اساس تشکیل موسسات پژوهشی، بنیادهای خیریه، حوزه‌های علیمه و برگزاری همایش‌های بین المللی و تاسیس حسینیه در قلب لندن با هدف ترویج این افکار وحدت شکنانه صورت می گیرد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به حضور پاکبانان زحمت کش شهرداری در نماز جمعه امروز، از این حضور قدردانی کرد و گفت: امسال متاسفانه دو نفر از پاکبانان در حین کار به رحمت خدا رفتند که برای آنها آمرزش و رحمت الهی و برای خانواده هایشان صبر مسئلت دارم.
وی به مشکلات کارگران شهرداری تبریز اشاره و اظهار کرد: از مسوولین می‌ خواهم نسبت به ادای حق و حقوق این بزرگواران همت کافی داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها