امام جمعه فریدونکنار گفت: استیضاح و رای مجدد 3 وزیر توسط نمایندگان مجلس اقدامی شتاب‌زده بود.
کد خبر: ۹۰۰۰۵۸۲
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار با اشاره به همزمانی سال تحویل نو شمسی 97 با شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: لازم است که شیعیان ایرانی در این روز و به حرمت این امام بزرگوار در نخستین روز عید از شادی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت است، خاطرنشان کرد: با درایت آیت‌الله کاشانی و پشتیبانی ملت ایران این روز به نام روز ملی نفت نام‌گذاری شد و این در حالی بود که قبل از آن کشورهای استکباری از حق اکتشاف چاه‌های نفت ایران برخوردار بودند و پس از تصویب این روز حق اکتشاف و بهره‌وری برای کشور ایران به ثبت رسید.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: تقارن عید نوروز و ماه رجب تقارن عید طبیعت و عید معنویت است که لازم است تمامی شیعیان از این ماه استفاده لازم را کنند.

جلالی بر لزوم پرهیز از اسراف تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم باید از اسراف در مصرف آب، برق و گاز پرهیز شود چراکه به دستور دین مبین اسلام اسراف حرام است.

وی با بیان اینکه استیضاح و رای مجدد سه وزیر توسط نمایندگان مجلس اقدامی شتاب‌زده بود، یادآور شد: باید در این موضوع تامل بیشتری صورت می‌گرفت چراکه اینگونه تصمیم‌گیری‌ها برای استیضاح وزرا و دوباره رای اعتماد دادن به ضرر کشور است.

امام جمعه فریدونکنار درباره اتفاقات سفارت ایران در لندن اظهار کرد: ورود همزمان بن سلمان در انگلیس و حمله به سفارت ایران در لندن نشان دهنده همدستی کشور انگلیس با سعودی‌ها در این ماجرا بود.

جلالی با اشاره به جابه جایی و عزل توئیتری وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: تمامی کارشناسان غربی بر این نکته اتفاق نظر دارند که ترامپ یک فرد سیاسی نیست و بر محور سیاست حرکت نمی‌کند بلکه یک فرد تاجر و غیرقابل پیش‌بینی است.

وی با بیان اینکه ترامپ در فکر این است که با حضور وزیر امور خارجه جدید می‌تواند از برجام خارج شود، گفت: با وجود مسئولان شریف جمهوری اسلامی و به فرموده مقام معظم رهبری اگر آمریکا بخواهد برجام را پاره کند ما آن را آتش خواهیم زد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها