حسن پور گفت: امروز رسما شورای عالی رسانه اصناف (بازار تجار) آغاز بکار خواهد کرد و قرار است این شورا به عنوان بلندگوی مردم عمل کند.
کد خبر: ۹۰۰۰۵۶۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با موضوع ترویج عرضه و مصرف کالای ایرانی و حمایت از تولید ملی گفت: در سال ۹۶ بسیاری از اصناف با مشکلات زیادی روبرو بودند. در این بین بیشترین مشکل را صنف طلا و جواهر داشت که این صنف را به حالت کما برده است. به همین دلیل در سال جاری مجوز راه اندازی آموزشگاههای فنی و حرفه ای ساخت طلا و جواهر اخذ شد که از سال آینده در این رشته دانشجو می پذیرد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ستاد اقتصاد مقاومتی اصناف در زمینه مالیات به اطلاع رئیس سازمان امور مالیاتی رسیده است، افزود: اگر قوانین موجود در بخش مالیاتی به درستی اجرا شود، بخش مهمی از مشکلات مالیاتی اصناف حل خواهد شد.

عضو شورای مقاومتی اصناف افزود: هفته گذشته همایش مد جهان اسلام با حضور ۵۰ کشور مسلمان و با حمایت کارگروه منسوجات شورای اقتصاد مقاومتی اصناف در اهواز تشکیل شد.

حسن پور با اشاره به فعالیت ۱۱ ساله ستاد مد و لباس وزارت ارشاد اظهار داشت: علیرغم گذشت ۱۱ سال از تشکیل این ستاد، تولیدات طراحان مد و لباس تاکنون به بازار ارائه نشده است.

وی از دیگر کارگروه های ایجاد شده در شورای اقتصاد مقاومتی اصناف را کارگروه صنایع دست عنوان و تصریح کرد: یکی از فعالیت هایی که می تواند اقتصاد منهای نفت را فعال کند تقویت بخش صنایع دستی است.

رئیس بسیج اصناف با اشاره به آغاز بکار کارگروه فرهنگ و رسانه با مدیریت رئیس پیشین شبکه بازار سیما گفت: این کارگروه در نخستین فعالیت خود طرح حاتم (حمایت از تولید ملی) را راه اندازی کرده و قرار است در ادامه فعالیت های دیگری در خصوص حمایت از تولید ملی انجام دهد.

حسن پور یادآور شد: تفاهم نامه ای میان بسیج اصناف و بنیاد شهید با حمایت شورای اقتصاد مقاومتی اصناف به امضا رسیده که بر اساس آن اگر اصناف نیاز به نیرو و شاگرد داشته باشند می توانند به بنیاد شهید اطلاع داده و بر اساس قانون مالیات از معافیت های مالیاتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: این طرح از سال آینده آغاز بکار خواهد کرد و بر اساس این تفاهم نامه حدود ۲۰ هزار فرزند شهید، ایثارگر، جانباز و آزاده بیکار با استفاده از این طرح به اصناف معرفی خواهند شد.

این فعال صنفی تصریح کرد: امروز رسما شورای عالی رسانه اصناف (بازار تجار) آغاز بکار خواهد کرد و قرار است این شورا به عنوان بلندگوی مردم عمل کند. در حال حاضر رسانه ها به انتشار نظرات مسئولان می پردازند ولی قرار است این شورا انتقال دهنده صدای مردم به مسئولان باشد.

رئیس بسیج اصناف از دیگر فعالیت های شورای اقتصاد مقاومتی اصناف را راه اندازی اتحادیه کسب و کار مجازی دانست و گفت: این اتحادیه قرار است به اصنافی که مایل به حضور در فضای مجازی برای کسب و کار هستند آموزش داده و همچنین محصولات اصناف را به فروشگاههای اینترنتی موجود معرفی خواهد کرد.

در ادامه این نشست سیدمحمد عبداللهی رئیس اتحادیه اشیای قدیمی (عتیقه) و صنایع دستی با اشاره به راه اندازی کارگروه صنایع دستی در شورای اقتصاد مقاومتی اصناف گفت: این کارگروه که در سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد امسال توانست بانک اطلاعاتی هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی را جمع آوری کرده و بر اساس آن به رتبه بندی هنری یک، دو و سه هم برای هنرمندان و هم برای تولید کنندگان انبوه صنایع دستی اقدام کند.

وی گفت: در این کارگروه تولیدات صنایع دستی بررسی می شوند تا از تولیداتی که کیفیت پائین تری دارند را شناسایی و با آموزش، آنها را ارتقا دهد تا بتوانند محصولات صنایع دستی در بازار رقابتی باقی بماند.

در بخش دیگری از این نشست آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه مشکلات این صنف از سایر صنوف بیشتر است اظهار داشت: مهمترین مشکلی این صنف دارد مالیات بر ارزش افزوده است که صنعت طلا و جواهر را به رکود عجیبی برده است.

وی با بیان اینکه فعالان صنف طلا و جواهر و کسبه این بخش، مالیات ارزش افزوده را پرداخت کرده اند، اظهار داشت: با این حال این اقدام سبب شده تا دیگر طلا نتواند به سرمایه ای برای خانواده ها تبدیل شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: ما معتقدیم نباید از اصل طلا مالیات بر ارزش افزوده اخذ شود بلکه پیشنهاد داده ایم تا ۹ درصد مالیات ارزش افزوده از سود کلی فروش طلا(اجرت و سود) دریافت شود.

ارسال نظرات