مردم شهیدپرور نوشهر با حضور پرشور در مراسم تشییع آلاله‌های سرخ عاشورایی که از میدان آزادی تا پارک نوید برگزار شده بود، یک‌بار دیگر شور و شعور حسینی خود را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۹۰۰۰۴۷۹
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار این شهرستان از ساعت 9:30 صبح امروز با حضور پرشور در مراسم تشییع آلاله‌های سرخ عاشورایی که از میدان آزادی تا پارک نوید برگزار شده بود، یک‌بار دیگر شور و شعور حسینی خود را به نمایش گذاشتند.

بسیاری از مردم و به ویژه جوانان نوشهری طول مسیر تشییع پیکرهای پاک این سه شهید گمنام دفاع مقدس تا پارک نوید را با نوحه‌سرایی و سینه‌زنی طی کردند و نشان دادند که نسل امروزی اگر چه جنگ را ندیده است ولی آگاهی بصیرت عاشورایی دارند و قدرشناس شهدا هستند.

پس از استقرار پیکرهای پاک 3 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در جایگاه ویژه‌ای که در محوطه پارک نوید بنا شده بود، مراسم مرثیه‌سرایی و مداحی اجرا شد و سپس یکی از مادران شهید با در آغوش گرفتن پیکر یکی از این شهدای گمنام، اقدام سرایش «لالایی مادرانه» کرد و پس از آن، هر سه شهید گمنام و گرانقدر  با شکوه بسیار خاصی خاک‌سپاری شدند.

به گزارش فارس؛ بنا بر اعلام رسمی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، مشخصات این 3 شهید گمنام به شرح ذیل است

1- شهید 20ساله

نحوه شهادت: تک عملیاتی دشمن در سال ۶۷

منطقه عملیاتی زبیدات

2- شهید 20 ساله

نحوه شهادت: عملیات رمضان

منطقه عملیاتی شرق بصره

3- شهید 23 ساله

نحوه شهادت: عملیات والفجر۴

منطقه عملیاتی پنجوین

شهیدان حجت‌الاسلام عمادالدین کریمی کُشکَک، حجت‌الاسلام محمدمهدی مالامیری کجوری،  قربانعلی شیخ خیریان، خلیل زالپولی، علیرضا خواجه‌کجوری، رحمت‌الله کرد نیرسی، علی‌مهدی معقولی، مهدی نعیمایی عالی، اسدالله متاجی نیمور، سیاوش شیرج ویسری و... از جمله سرداران و امیران شهید شاخص شهرستان نوشهر به شمار می‌روند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها