فرمانده انتظامی لرستان گفت: در ایام نوروز ۳۵ ایستگاه پلیس نوروزی که به نام ۳۵ شهید لرستان نام‌گذاری شده‌اند در ورودی شهر‌ها افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۰۴۴۸
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حاجی محمدمهدیان نسب امروز در رزمایش طرح نوروزی ۹۷ با اشاره به اینکه عملیات بزرگ نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین در لرستان ادامه خواهد داشت. بیان کرد: شعار نوروزی نیروی انتظامی امسال آرامش نوروزی بانظم و امنیت است.
وی با تأکید بر اینکه در همه شاخص‌های امنیتی حرکتی روبه رشد داشته است. افزود: نیروی انتظامی لرستان از ۲۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین با حضور ۶ هزار پلیس،۷۲۰ دستگاه خودرو و هزار و ۴۸۰ گشت پیاده موتوری، خودرویی و نامحسوس امنیت لرستان را با تمام توان تأمین می‌کند.
فرمانده انتظامی لرستان اظهار کرد: در ایام نوروز از ۷۹۰ پلیس افتخاری با عنوان نگهبان محله برای پیشگیری از سرقت و ارتقا امنیت استفاده خواهیم کرد.
وی بیان کرد: در ایام نوروز ۳۵ ایستگاه پلیس نوروزی که به نام ۳۵ شهید لرستان نام‌گذاری شده‌اند در ورودی شهر‌ها افتتاح می‌شود.
وی افزود: در ایام نوروز ۸۱ گشت پلیس راهور داشته و علاوه بر آن ۱۸۰ دستگاه در محور‌های مواصلاتی خطرناک و پرترافیک خواهیم داشت.
فرمانده انتظامی لرستان اظهار کرد: قرارگاه نوروزی فرمانده انتظامی استان از ۲۱ اسفند شروع به کارکرده و تا ۱۵ فروردین برقرار است که نمایندگان سازمان‌ها در این محل مستقر هستند و امیدواریم با همکاری هم امنیت خوبی در ایام نوروز در استان ایجاد کنیم.
مهدیان نسب بابیان اینکه در تعطیلات نوروزی ۲۵ نفر از کارشناس پلیس در کلانتری‌ها مشاوره می‌دهند. مطرح کرد: ۷۴ درصد از پرونده‌هایی که در مراکز انتظامی استان تشکیل‌شده‌اند با کمک کارشناسان بالینی و اجتماعی منجر به صلح و سازش شده است.
وی بیان کرد: در بحث کشف مواد مخدر بیش از ۴۰۰ هزار کیلو از اقسام مواد مخدر مختلف کشف کرده‌ایم که این آمار ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی مطرح کرد: با طرح روزگرد و محله گردی ۱۳ هزار و ۴۵۰ معتاد و خرده‌فروش دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد‌ه‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه کاهش سرقت در ۱۱ ماهه امسال با کاهش ۸ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده‌ایم. بیان کرد: در حوزه کشف در کشور لرستان در رتبه سوم قرار دارد و درزمینهٔ کشف کالا قاچاق ۸۶ میلیارد تومان ضبط‌شده که افزایش ۲۲ درصدی در این حوزه داشته‌ایم.
مهدیان نسب بابیان اینکه تعداد تصادفات در استان افزایش داشته، اما درصد فوتی‌های آن با کاهش ۳ درصد روبرو بوده است. افزود: حدود ۷ هزار و ۵۰۰ فقره مشاوره رایگان در سال گذشته در استان انجام‌شده است.
وی افزود: مردم امسال ۴۵۹ هزار مورد تماس با مراکز فوریت‌های انتظامی استان داشته‌اند که ۶۳ درصد عملیاتی شده و ۳۷ درصد برای راهنمایی و مشاوره از پلیس بوده است.
فرمانده انتظامی لرستان اظهار کرد: درصد رضایت‌مندی از نیروی انتظامی ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات