فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: 47 گروه جهادی متشکل از هزار و 460 نفر جهادگر زن و مرد ویژه ایام نوروز به سراسر این استان اعزام شدند
کد خبر: ۹۰۰۰۳۷۳
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان سردارسرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان در زاهدان برگزارشداظهار داشت: چهار گروه جهادی از سایر استان‌های کشور و ۴۳ گروه نیز از سیستان و بلوچستان تا ۱۵ فروردین در این استان مشغول به فعالیت هستند.
وی بیان کرد: ۳۰۰ نفر از بانوان و هزار و ۱۲۰ نفر از مردان در این اردوی جهادی حضور دارند.
وی افزود: گروه‌های جهادی گره گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور هستند و تنها برای رضای خداوند متعال کار می‌کنند.
وی ادامه داد: رویکرد گروه‌های جهادی در سیستان و بلوچستان را به سمت ماندگاری در مناطق سوق دادیم، زیرا این کار سبب می‌شود تا جهادگران با مشکلات مردم بهتر آشنا شوند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: تنها به گروه‌های جهادی‌ای اجازه ورود به این استان را می‌دهیم که با خودشان آورده داشته باشند و بتوانند گره‌ای از مشکلات مردم را باز کنند.
سردار معروفی اظهار داشت: ۴۳۵ گروه جهادی در سیستان و بلوچستان وجود دارند که از این تعداد ۲۳ گروه ویژه، ۱۳۳ گروه از اقشار مختلف و بقیه گروه عادی در این استان مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: شیعه و سنی در بسیاری از گروه‌های جهادی با همکاری یکدیگر به ارائه خدمت به مردم سیستان و بلوچستان می‌پردازند.
وی تصریح کرد: همچنین گروه‌های جهادی در میان پاسداران، نیروی انتظامی و هوا و فضا در کنار برقراری نظم و امنیت در سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.
وی ادامه داد: گروه‌های جهادی خانوادگی از چند سال قبل در سیستان و بلوچستان تشکیل شده که کمتر جای کشور چنین گرو‌هایی وجود دارند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از گروه‌های فعال جهادی پزشکی امسال با آورده ۱۰ میلیارد ریال به شهرستان نیمروز واقع در شمال این استان برای ارائه خدمات حضور پیدا می‌کنند.
سردار معروفی اظهار داشت: ۱۴۷ پزشک متخصص و فوق تخصص شامل دندانپزشک، دکتر جراح، دامپزشک، بهیار و کادر درمانی به مدت یک هفته در شهرستان نیمروز حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: در این اردوی جهادی؛ جراحی، ویزیت درمان و دارو به طور رایگان به مردم شهرستان نیمروز ارائه می‌شود.
وی افزود: قرارگاه قدس جنوب شرق و سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ۳۰ میلیارد ریال بدین منظور در نظر گرفته است.
وی تصریح کرد: همچنین ۱۳۵ دستگاه خودرو از مجموعه سپاه پاسدارن و سایر ادارات در اختیار این گروه جهادی قرار می‌گیرد.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: این گروه جهادی در عرصه‌های عمرانی، مشاوره، اقتصادی، سلامت، بهداشت، دامپروری، اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و ورزشی به فعالیت می‌پردازند.
سردار معروفی اظهار داشت: سه هزار بسته غذایی با همکاری آستان قدس رضوی میان نیازمندان سیستان و بلوچستان توسط گروه‌های جهادی در شب عید توزیع می‌شود.
ارسال نظرات