خبرهای داغ:
بر اساس مصوبه شورایعالی بیمه و هیات وزیران چارچوب تخفیفات بیمه شخص ثالث در راستای حمایت از رانندگان قانونمدار و برقراری عدالت، ضوابط تخفیفات حق بیمه شخص ثالث تغییر کرد.
کد خبر: ۹۰۰۰۳۶۳
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر همتی در خصوص آیین نامه ماده ۱۸ بیمه نامه شخص ثالث گفت: در آیین نامه قبلی در صورتی که شخصی تصادف میکرد با یکبار استفاده از خسارت شخص ثالث کل تخفیفات آن از بین می رفت اما در آیین نامه جدید به منظور حفظ حقوق بیمه گذاران ترتیبی اتخاذ شد که در تصادفات  منجر به خسارت مالی برای بار اول  ۲۰واحد درصد تخفیفات و در تصادف دوم۳۰واحد درصد و در تصادف سوم  به بعد ۴۰واحد درصد آن از بین می رود. در تصادفات جانی نیز،۳۰واحد درصد برای خسارت اول، ۷۰واحد درصد بار دوم و ۱۰۰واحد درصد بار سوم از تخفیفات کاسته می شود.

همچنین وی افزود: همچنین برای حمایت از بیمه گذارانی که ریسک پایین تری دارند، اضافه نرخ برای رانندگان پرخطر اعمال می شود. یعنی بطور مثال اگر فردی ۲۰درصد تخفیف عدم خسارت داشته باشد و دوبار تصادف در آن سال بیمه ای داشته باشد چون ۳۰واحد درصد از مجموع تخفیفات آن بیشتر است ۱۰درصد به نرخ حق بیمه آن اضافه می شود. همچنین در صورت راه افتادن سامانه نیروی انتظامی به ازاء هر نمره منفی تخلف حادثه ساز یک درصد و جمعاً ۳۰ درصد می تواند به حق بیمه اضافه شود.

دکتر همتی خاطر نشان کرد: تخفیفات قبلی دارندگان بیمه شخص ثالث از حقوق مکتسبه آنهاست و به جای خود باقی خواهد ماند و این آیین نامه از تاریخی که ابلاغ شده است اجرایی می باشد و در صورت ادامه نداشتن خسارت سالانه ۵ درصد به تخفیف آنها اضافه می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی از حذف کوپن بیمه شخص ثالث خبر داد و گفت: در واقع هدف از طراحی کوپن برای آمارگیری میزان تصادفات بود اما با تمهیدات اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی و شرکت های بیمه مقرر شد، از اول سال آینده چاپ کوپن حذف شود چرا که تمام اطلاعات به صورت سیستمی ثبت می شود و در اختیار تمام شرکت های بیمه قرار دارد و محاسبه تخفیفات و جرائم بر اساس آنها انجام می گیرد و کوپن یک امر زائدی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها