خبرهای داغ:
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان‌شرقی از آمادگی موزه تاریخ طبیعی تبریز برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۰۳۲۰
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان، حمید قاسمی با اشاره به اهمیت محیط‌زیست در سلامتی و نشاط افراد جامعه از مسافران درخواست کرد برای حفاظت و نگهداری غنای طبیعی استان از بهره‌برداری، شکار و صید غیرقانونی حیات وحش و رستنی‌های بهاری طبیعت و به خصوص مناطق چهارگانه تحت پوشش این اداره‌کل پرهیز کرده و چادر زدن و روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع و مناطق طبیعت‌گردی و سهل‌انگاری در خاموش کردن آن خسارت جبران‌ناپذیری به این ذخایر می‌رساند، خودداری کنند.

وی رها کردن زباله‌های غیر قابل بازیافت در طبیعت را از آسیب‌های جدی به طبیعت دانست و گفت: برای مدیریت پسماند و زباله‌ها، مسافران نوروزی و طبیعت‌گردان، با جمع‌آوری آن در کیسه‌های مخصوص زباله و رساندن آن به مکان‌های مخصوص جمع‌آوری زباله، در پاکیزگی طبیعت و حفظ خاک و آب از آلودگی‌ها نقش موثری خواهند داشت.

قاسمی از مسافران نوروزی درخواست کرد، با معاینه فنی خودروهای خود و رعایت نکات محیط‌زیستی در تمیز نگهداشتن هوای لطیف بهاری و آلوده نشدن آن با آلاینده‌هایی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد، نقش موثری ایفا کنند.

وی اظهار داشت: تمیز کردن خودرو یا ریختن روغن سوخته در آب‌های روان و سطحی، باعث آلودگی این عنصر حیاتی و به خطر افتادن و نابودی آبزیان می‌شود.

این موزه در محل اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی واقع در اول خیابان آزادی بوده و دارای مجموعه‌های متنوع جانوری منحصر به‌فرد از جمله 38 گونه پستاندار، 49 گونه پرنده، 13 گونه خزنده، 9 گونه آبزی، دو نوع سنگواره و نمونه‌هایی از سخت پوستان و بندپایان بوده که در ایام نوروز از ساعت 9 تا 14 پذیرای میهمانان نوروزی است.

استان آذربایجان‌شرقی با داشتن پناهگاه حیات وحش کیامکی، منطقه حفاظت شده ارسباران، اثر طبیعی ملی منطقه فسیلی مراغه، منطقه شکار ممنوع کاغذکنان، سهند، جزیره اسلامی، یکانات، چاراویماق، میشو داغ، تالاب بین‌المللی قوریگل، تالاب قره‌قشلاق و ... از غنی‌ترین استان‌های کشور بوده که همه ساله شاهد حضور طبیعت‌گردان و مسافران نوروزی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها