خبرهای داغ:
مراسم بزرگداشت شیخ الشهدای بهبهان روحانی شهید شیخ عبدالکریم بخردیان با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۰۲۷۲
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهبهان، اولین مراسم یادواره روحانی شهید عبدالکریم بخردیان در روز دوشنبه ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، استاندار خوزستان، امام جمعه شهرستان بهبهان، فرماندار بهبهان، فرمانده سپاه بهبهان، روحانیون و علما، مسئولین شهرستان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی در سالن شهید بقایی شهرستان بهبهان برگزار شد.

بخشی از زندگی نامه شهیدعبدالکریم بخردیان:
ایشان در یکی از خانواده های مذهبی بهبهان به دنیا آمد، وی از کودکی علاقه مند کسب علم و معارف اسلامی بودند. پس از اتمام درس مقدماتی در بهبهان به شیراز رفته تا از محضر علمای بزرگ آن دیار استفاده ببردند و پس از چندی به شهرستان خود باز گشت. در سال ۱۳۴۱ پس از یک سخنرانی که در حمایت از امام خمینی(ره) داشتند، دستگیر و پس از چندی آزاد شدند. در سال ۱۳۴۲ برای ادامه تحصیل به نجف اشرف رفته و در دوره ی خارج فقه امام خمینی(ره) و آیت الله خویی(ره) حضور داشتند و پس از چند سال به ایران بازگشتند.
در سال ۱۳۴۷ به افشای ماهیت رضاخان و مخالف با بی حجابی زنان در مدارس و... پرداخت و جوانان را در این راه یاری می داد، در ضمن کلاس ها و جلسات مذهبی را در بهبهان، گچساران وماهشهر داشتند.
ازجمله فعالیت های ایشان قبل از انقلاب: برگزاری جلسات مذهبی و جذب جوانان و همراهی با انقلاب اسلامی و روشنگری مردم فهمیم بهبهان، گماردن امام جماعت در بعضی از مساجد، شرکت در راهپیمایی ها و اعتصابات و ایراد سخنرانی که چندین بار هم توسط ساواک رژیم منحوس پهلوی دستگیر شدند.
فعالیت های علمی-مذهبی ایشان شامل:
۱- امام جماعت مسجد سبز پوشان بهبهان
۲- تدریس در مدرسه علمیه ی امام جعفر صادق علیه السلام
۳- تفسیر قرآن و اخلاق
۴- تهیه ی وسایل و لوازم زندگی برای طلاب و افراد بی بضاعت
۵- تبلیغ در مناطق دور دست و صعب العبور
خصوصیات اخلاقی شهید پرحوصله و صبور و خویشتن دار و عفیف بود و با وجود فقر مالی، عزت نفس بالایی داشت؛ این روحانی شجاع و انقلابی پس از ۴۳سال زندگی سراسر تلاش و خدمت به مردم شهر خود سرانجام در روز ۱۳۶۰/۰۵/۱۲ پس از ادای نماز ظهر و عصر در حالی که به طرف منزل خود حرکت می کرد، مورد تهاجم مسلحانه ی یکی از دشمنان اسلام(منافقین) قرار گرفت و کارنامه پر افتخار خود را با خون خویش رنگین نمود و به خیل شهیدان پیوست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها