خبرهای داغ:
فرماندار هریس در جلسه دهیاران و شوراهای بخش مرکزی این شهرستان، گفت: بودجه عمرانی دهیاری های این شهرستان در سالجاری نسبت به سال گذشته 2 برابر شد و به 50 میلیارد ریال افزایش یافت.
کد خبر: ۹۰۰۰۲۳۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صابر تقویمی روند روبه رشد اختصاص اعتبارات عمرانی به دهیاری های شهرستان را امیدوارکننده خواند و تلاش صادقانه و بی منت دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی را یگانه دلیل شتاب توسعه و عمران روستاها دانست.
وی با اشاره به برنامه محوربودن انسان، از دهیاران وشوراهای اسلامی روستاها خواست برای سال 97 برنامه ها و اقدامات ابتکاری را مدنظر قرار داده و از فرصت به وجود آمده و توجه ویژه‌ای که دولت به روستاها دارد در جهت عمران و به ویژه اشتغال مولد در روستاها استفاده کنند.
تقویمی افزود: این اعتبارات در حدود 70 میلیارد ریال است که براساس جمعیت روستایی و نرخ بیکاری این شهرستان تخصیص یافته و با تکمیل پرونده های جاری به روستائیان در قالب کارگاه های زودبازده و توجیه پذیر در امر اشتغال و رونق اقتصاد روستاییان پرداخت می شود.
وی، گریز از اقتصاد مبتنی بر کشت دیم و ورود دهیاری ها و مردم روستاها به تولیدات صنعتی کوچک مقیاس را توصیه کرد و خواستار الگوبرداری دهیاری ها از عملکرد روستاهای پیشرو شهرستان همچون روستای کرمجوان در عرصه تولیدات روستایی و تولید پوشاک شد.
تقویمی از آمادگی امور اراضی استان برای تسهیل در واگذاری زمین در مناطق روستایی برای راه اندازی واحدهای تولیدی و خدماتی خبر داد و از کارآفرینان روستایی خواست در این زمینه پیشقدم شوند.
وی ، جهش 100درصدی اعتبارات عمرانی سال 96 دهیاری ها را فرصت مناسبی برای اجرای پروژه های عمرانی دانست و ابراز امیدواری کرد در سال 97 با همدلی و تعامل دهیاران و شوراهای اسلامی، تحول جدی در بهسازی روستاها صورت پذیرد.
فرماندار هریس از دهیاران خواست با توجه به شروع فصل شکار هرگونه شکار غیرمجاز را در اسرع وقت به منظور اقدامات قانونی و پیشگیرانه به بخشدارها اطلاع دهد.

ارسال نظرات