خبرهای داغ:
استاندار همدان گفت: امروز سربلند هستیم که ایران به عنوان یک قدرت و محور در دنیا شناخته شده و در منطقه هر تصمیمی گرفته می‌شود باید ایران در آن دخیل باشد وگرنه آن تصمیم شکست می خورد.
کد خبر: ۹۰۰۰۱۶۳
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱

امروز ایران به عنوان یک قدرت و محور  در دنیا شناخته شده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت  امروز در مراسم رونمایی از تندیس سردار سرلشکر شهید «حاج حسین همدانی» که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه تجلیل و بزرگداشت شهدا به منزلت شهید اضافه نمی کند، اظهار داشت: نتیجه و خروجی ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان برای خود ما است تا عظمت آنها را بشناسیم و و با تأسی کردن به وجودشان افتخار کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید «همدانی» عنوان کرد: این شهید والامقام  دلاور، معلم و شخصی بود که زندگی پر برکتش در راه تعلیم و تربیت صرف شد و در طول سالیان متمادی خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه شهید «همدانی» با شهادتش بسیار با عظمت‌تر از آن شد که بود، گفت: پرورش یافتگان در محضر وی انسان‌های صاحب صلاحیتی هستند؛ همچنبن خدمات، تلاش‌ها و اقدامت اثربخش شهید «همدانی» بسیار ارزشمند بود اما شهادتش ارزشمندترین بود.

وی ابراز داشت: با وجود جهاد و تلاش‌های بسیار این شهید در دوران بازنشستگی به‌خاطر دغدغه و معامله با خداوند به دفاع فرامرزی پرداخت.

نیکبخت تصریح کرد: ایشان بر این باور داشت که اگر در سوریه با دشمنان وارد جنگ نشویم به ناچار باید در همدان و کرمانشاه با آنها وارد نبرد و ستیز شویم.

*فعالیت‌های شهید همدانی در سوریه روح تازه‌ای در دفاع از مظلومیت ایجاد کرد

وی به اقدامات و تلاش‌های سردار شهید «همدانی» در پیروزی جبهه مقاومت اشاره و عنوان کرد: ایشان در سوریه به شکل مستشاری وارد عمل شد و فعالیت‌های اثرگذارش در سوریه روح تازه‌ای در دفاع از مظلومیت ایجاد کرد.

استاندار همدان سرافرازی و سربلندی امروز کشور را مرهون ایثارگری شهید «همدانی»، مدافعان حرم و سردار «قاسم سلیمانی»  در دفاع از مظلوم و کشور دانست و یادآور شد: دنیا امروز متوجه این شده که کشور ایران پناهگاه تمامی مظلومین است و تنها شعار دفاع از مظلوم سر نمی‌دهد بلکه با ظالم وارد ستیز می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز دنیا به درستی متوجه این شده که نقطه نظرات ایران داعش را از صحنه خارج کرد که البته همواره باید در ارتباط با افکار داعشی با هر نام و نشانی آماده مقاومت و ستیز باشیم.

نیکبخت با بیان اینکه امروز سردار «همدانی» به عنوان نماد دلاوری، مردانگی و رشادت شناخته می‌شود، گفت: وی به عنوان یکی از بارزترین چراغ‌هایی است که تاریکی‌ها را روشن می‌کند  که همه شهدا نیز اینچنین هستند و جامعه ایثارگری همچون ایران اسلامی در دنیا نظیر ندارد.

* برگزاری اردوهای راهیان نور در راستای گفتمان‌سازی دفاع مقدس

وی با تاکید بر حفظ، صیانت و ترویج رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران و ضرورت  گفتمان‌سازی در جامعه  افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور یکی از مأموریت‌های ما در همین راستا است.

استاندار همدان با بیان اینکه تمام فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس تنها به فکر دفاع از  اسلام، کشور، نظام و انقلاب بودند، گفت: سردار «همدانی»ها ، «چیت سازیان»ها و سردار «سلگی»ها و تمام فرماندهان جنگ که در کشور نام و نشانی به افتخار بودند چپ  و راستی نبودند و تنها به فکر نظام، انقلاب  بودند و با سربلندی کتاب دفاع مقدس را تعریف و به زیبایی آن را بستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه تولید تجهیزات نظامی، آن را در صدد دفاع از کشور دانست و تصریح کرد: کشور ما سابقه حمله به جایی را ندارد و اگر امروز تجهیزات نظامی می‌سازیم برای این است تا از کشور در برابر دشمنان دفاع کنیم چراکه ما در جنگ هشت ساله با کشوری حریف بودیم که 50 کشور دنیا از آن انواع حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها را داشت و ما به قدری ضعیف بودیم که توانایی ساخت سیم خاردار را نداشتیم.

نیکبخت با تاکید بر اینکه باید برای دفاع از کشور تجهیزات و تسهیلات را به شایسته‌ترین شکل تولید کرد، گفت: ما این را تولید می‌کنیم چراکه دشمنان نظام برای ضربه زدن به نظام از هیچ دسیسه‌ای دست بردار نیستند و ما برای دفاع از کشور، ناموس و دین و نظام باید مجهز باشیم  وگرنه ما قصد تهاجم نداریم.

* باغ موزه دفاع مقدس همدان مجموعه بی‌نظیری به عنوان اثر گردشگری

وی اضافه کرد: امروز سربلند هستیم که ایران به عنوان یک قدرت و محور  در دنیا شناخته شده و در منطقه هر تصمیمی  گرفته می‌شود باید ایران در آن دخیل باشد وگرنه آن تصمیم شکست می خورد؛ که اینها افتخاراتی است که سردار «همدانی» و سردار «سلیمانی» و همه ایثارگران برای ما به ارمغان آوردند.

استاندار همدان با بیان اینکه خون پاک و رشادت ایثارگران امروز موجب شده که تمام کشورها  ایران را به عنوان یکی عظمت بشناسند، افزود: هیچ وقت ایران فریب این عظمتش را نمی خورد که به دیگری تعرض کند و عظمت آن برای  دفاع و حمایت از مظلوم و کشورهای اسلامی و مسلمان دنیاست که به ایران پناه می برند و مایه افتخار است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رویداد مهم 2018 در همدان در حوزه گردشگری عنوان کرد: باغ موزه دفاع مقدس مجموعه بی‌نظیری است که قابلیت معرفی بیشتر به عنوان اثر گردشگری را دارد و به عنوان فرصتی مناسب در راستای ترویج فرهنگ دفاع از میهن اسلامی و جنایت‌های استکبار و به نمایش کشیدن رشادت فرزندان ایران به جهانیان است.

نیکبخت ضمن درخواست از مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همدان برای همکاری در حضور و بازدید گردشگران خارجی از باغ موزه خاطرنشان کرد: علاوه بر این باید تدبیری اندیشید  تا زائران راهیان نور در مسیر این سفر به همدان بیایند و از باغ موزه بازدید کنند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به رونمایی از 28 کتاب حوزه دفاع مقدس یادآور شد: تالیفات در حوزه ادبیات پایداری باید به صورت مرتب صورت گیرد تا نسل‌های آینده با رشادت‌های ایثارگران و بزرگان آشنا شوند و بدانند که این دستاوردها به‌خاطر ایثارگری چه کسانی بوده است تا در مسیر درست حرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات