خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اعضای شورای شهر و شهردار قزوین دیدار و در خصوص ارائه خدمات به مددجویان در بستر مدیریت شهری به گفت و گو پرداختند.
کد خبر: ۹۰۰۰۱۳۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با تقدیر از همکاری های اعضای شورای شهر و شهرداری قزوین بیان کرد: توجه به نیاز خانواده های تحت حمایت یکی از مسائل مهم در کمیته امداد امام (ره) است تا دغدغه های آنان را در زندگی کاهش دهیم.
وی ادامه داد: در آستانه سال نو و برای تسهیل در امر خرید شب عید نیازمندان؛ با فروشگاه ها تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم از این رو بن کارت های 50 تا 120 هزار تومانی متناسب با شرایط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بین آنان درحال توزیع میباشد.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اینکه بزرگترین فرصت یک کشور نیروی انسانی و در این میان اعتماد عمومی است که موجب رشدو تعالی کشور می شود افزود: قرار نیست خانواده ای به طور دائم و یا طولانی مدت تحت حمایت کمیته امداد قرار گیرند از این رو استعدادسنجی شده و برای توانمندسازی آنها تلاش می شود.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده کمیته امداد به مددجویان اعلام کرد: در حال حاضر 20 هزار و 930 خانوار تحت حمایت در استان و در شهرستان قزوین بیش از پنج هزار خانوار تحت حمایت داریم که از این تعداد سه هزار و 500 خانوار سرپرست زن هستند، در مجموع 63 درصد مددجویان استان زن سرپرست خانوار هستند که 80 درصد به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد قراردارند.
مومنی تأکید کرد: وضعیت استان قزوین از لحاظ درآمد ناخالص ملی از استان های دیگر بهتر است که این موضوع موجب شده تا تعداد مددجویان در استان قزوین در مقایسه با سایر استان ها از نسبت کمتری برخوردار باشد.
وی از رعایت مسائل شرعی و قانونی به عنوان اصلی اساسی در کمیته امداد یاد کرد و عنوان کرد: در حال حاضر ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار در مرکز فرهنگی اسلامی بانوان انجام می شود که تنها مددکاران خانم در آنجا حضور دارند و مسائل مربوط به زنان سرپرست خانوار از این طریق پیگیری می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر صندوق قرض الحنسه امداد ولایت در استان تأسیس شده است که تاکنون به بیش از شش هزار نفر تسهیلات پرداخت کرده و درخواست ما این است که پیمانکاران طرف قرار داد با شهرداری با افتتاح حساب در این صندوق برای اعطای وام به مددجویان و نیازمندان بستر لازم فراهم شود.
وی گفت: سه هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین است که این تعداد در شهرستان قزوین 800 نفر است بنابراین شهرداری قزوین می تواند در ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی با کمیته امداد همکاری داشته باشد.
مومنی اعلام کرد: کمیته امداد علاوه بر پاسخگویی به سیستم دولتی همانند سایر سازمانها، از طرف سازمان مفید راهبر، بازرسی کل مشور و دیوان محاسبات در برابر عملکرد و اقدامات خود ، مورد نظارت قرار میگیرد و با موسسات غیر دولتی و خیریه ها جهت خدمت رسانی به محرومین تعامل و همکاری دارد.
وی با اشاره به موضوع ایجاد فرصتهای اشتغال برای مددجویان اظهار کرد: بازارچه هایی را کمیته امداد در شهرستان بوئین زهرا و آوج برای مددجویان احداث کرده است و در شهر قزوین نیز ما آمادگی داریم این اقدام برای ایجاد اشتغال مددجویان اجرایی شود لکن انجام چنین امر مستلزم همکاری شهرداری و شورای شهر قزوین است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: بحث ایجاد فرصتهای شغلی تنها به پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال محدود نشده بلکه این فرایند در بستر شناسایی توانایی های افراد و همچنین کمک به بازاریابی جهت فروش محصولات انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه برای خدمت به مددجویان در کنار مساعدت و مشارکت اقشار مختلف انتظار همراهی و همکاری اعضای محترم شورا ی شهر را هم داریم یادآورشد: اقشار مختلف می توانند کمک های مالی خود را از طریق سامانه #028*8877* اهدا کنند همچنین افراد علاوه بر کمک های مالی از تخصص و توان خود نیز برای خدمت به محرومان و نیازمندان استفاده کنند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها