دبیرطرح ملی تلاوت مطرح کرد

برگزاری رقابت‌های شوق تلاوت در حرمین شریفین

مقدم‌کیابابیان اینکه مرحله نهایی رقابت‌های شوق تلاوت در حرمین شرفین برگزار می شود، گفت: برگزیدگان پس از رقابت در کربلا، یک فایل صوتی نیز باید ارسال کرده تا داوران سطح آن‌ها را برای معرفی برترین‌ها ارزیابی کنند.
کد خبر: ۹۰۰۰۰۹۳
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت  با اشاره به برگزاری مرحله نهایی سومین دوره رقابت‌های شوق تلاوت اظهار داشت: امسال این رقابت‌ها در مرحله نهایی با تغییر رویکرد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره از رقابت‌ها نفرات برتر پس از پایان مسابقات اعلام نمی شوند خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته ضعف‌هایی در برگزاری رقابت‌های شوق تلاوت داشتیم به طوری برخی قاریان نوجوان هنوز با بعضی از مهارت های کلیدی انس نداشتند بر همین اساس با استفاده از دو سال تجربه این رقابت‌ها را به شکلی دیگر طراحی کردیم.

مقدم کیا با اشاره به اینکه امسال سعی داریم خروجی تلاوتها را به خوبی مورد ارزیابی قرار دهیم گفت: در این دوره قاریان نوجوان با استفاده از راهنمایی اساتیدی همچون حامد علیزاده، محسن شجاعی، حامد پورکویر و وحید نظریان در سبکهای مختلف تلاوت می‌کنند.

دبیر طرح ملی تلاوت افزود: نوجوانان علاوه بر ارائه تلاوت در حرمین شریفین باید پس از عزیمت به ایران یک تلاوت به ستاد بفرستند تا توسط اساتید مورد داوری قرار گیرد.

وی از تشکیل گروه‌های قرآنی با حضور اساتید مختلف در هر سبک خبر داد و افزود: سعی داریم پس از رقابت‌ها گروه‌هایی تشکیل دهیم تا قرآن‌آموزان زیر نظر اساتید اشکالات خود را یافته و با کمک اساتید برتر آنها را رفع کنند.

 رقابت‌های شوق تلاوت از 22 تا 28 اسفندماه به میزبانی کربلا برگزار می‌شود.

ارسال نظرات