رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نوشهر گفت: تقاضاها برای اجرای بوم‌گردی در روستاهای حوزه شهرستان نوشهر افزایش یافته است و این نویدبخش استقبال گردشگران و مردم برای بهره‌مندی از این‌گونه اقامتگاها است
کد خبر: ۹۰۰۰۰۶۹
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مهدی اسحاقی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه فضای عمومی گردشگری این شهرستان برای میزبانی و پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده است، اظهار کرد: کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نوشهر تشکیل و شرح وظایف آنها برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی تشریح شد و فعالیت خود را به دستور فرماندار نوشهر آغاز کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نوشهر با بیان اینکه در نوروز 96 بیش از 2 میلیون اقامت نفر شب گردشگر در نوشهر اقامت  داشتند، افزود: با توجه توسعه زیرساخت‌های گردشگری در قالب واحدهای اقامتی و اماکن دارای مجوز برای اسکان مسافران و نیز افزایش اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی روستایی، پیش‌بینی ما برای نوروز 97 افزایش اقامت نفر شب نسبت به سال گذشته خواهد بود.

وی یادآور شد: صنعت گردشگری بوم‌گردی که چند سالی است در استان مازندران شکل جدی‌تر اجرایی به خود گرفته است توانسته است فصل جدیدی در گردشگری روستایی استان باز کند و سبب ایجاد اشتغال و درآمد پایدار قابل توجهی برای مجریان این طرح‌ها در سطح روستاها به وجود آورد.

اسحاقی تصریح کرد: تقاضاها برای اجرای بوم‌گردی در روستاهای حوزه شهرستان نوشهر افزایش یافته است و این نویدبخش استقبال گردشگران و مردم برای بهره‌مندی از این‌گونه اقامتگاها است و امیدواریم تمامی روستاهای نوشهر بتوانند از ظرفیت‌های بوم‌گردی خود در راستای  جذب مسافران و گردشگران چه داخلی و چه خارجی همراه با پویایی اشتغال و اقتصاد پایدار خانواده‌ها بهره‌گیری لازم را ببرند.

وی با اشاره به اینکه مناطق نمونه گردشگری  نیز برای ایام نوروز از  آمادگی کامل برخوردار هستند، عنوان کرد: مناطق نمونه گردشگری «سیترا»، «آویدر»، «سی‌سنگان»، دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای اقامتی واحدهای پذیرایی و موزه‌های مردم‌شناسی کندلوس و موزه مردم‌شناسی تبریزی آماده میزبانی از گردشگران خواهند بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نوشهر ابراز کرد: ظرفیت‌های گردشگری دریایی در نوشهر بسیار فراتر از سواحل اجرا است و هنوز نتوانستیم آن‌طور که بایسته و شایسته گردشگری دریایی است از ظرفیت‌های کم‌نظیر دریا در این بخش استفاده مطلوب را ببریم.

اسحاقی ادامه داد: برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری نیاز به همدلی و کمک همه دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه در ورودی و خروجی سطح شهرستان نوشهر 11 مرکز اطلاع‌رسانی  متحدالشکل  برای مسافران نوروزی در قالب راهنمای گردشگری، فعال می‌شوند، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما افزایش مدت اقامت و ماندگاری مسافران و گردشگران نوروزی در نوشهر است.

وی تصریح کرد: برای دست‌یابی به این مهم باید در قالب برگزاری کارهای فرهنگی و معرفی آئین و فرهنگ منطقه و نیز ظرفیت‌های بزرگ و ارزشمند گردشگری مانند گردشگری دریایی شناسایی و برای ایجاد بسترهای گردشگری تلاش ویژه کرد تا ماندگاری و اقامت گردشگران را افزایش داد زیرا از این طریق هم به توسعه گردشگری شهر کمک بزرگی خواهد شد و هم موجب رونق و پویایی اقتصادی و درآمدی عمومی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها