خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه شهید ناصری:

آبخیزداری اولویت ما در سال 97/ تامین آب در ماندگاری مردم در مرزها تاثیرگذار است

فرمانده قرارگاه شهید ناصری با بیان اینکه طبق اعلام فرمانده سپاه موضوع آب در سال 97 از اولویت های سپاه است گفت: در شهرهای مرزی با وجود کمبود بارش و خشکسالی ها، میلیون ها لیتر آب با وجود دشت مستعدی که هست و بر اثر سیل سرازیر افغانستان می شود.
کد خبر: ۹۰۰۰۰۵۵
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار حسن رجب زاده در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه درمیان ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه(س) و امام خمینی(ره) اظهارداشت:  نگاهی که رهبر انقلاب به گردان های امام حسین(ع) دارند به عنوان اولین لایه دفاعی نظام جمهوری اسلامی است و استراتژی دفاعی نظام را بر گردان های امام حسین استوار می دانند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فرماندهان سپاه عنوان داشتند که هر وقت حضور رهبری رسیدیم از نیروی هوایی و زمینی سوال نکردند اما از وضعیت گردانهای امام حسین پرسیدند.

رجب زاده افزود: به این دلیل که رهبر انقلاب بر اقدام به موقع و شناخت دشمن تاکید دارند گردانهای امام حسین به منزله پاسداری است که جلوی درب مجلس جلوی تروریست ها ایستاد تا وقت گرفته شود، سایر نیروها برسند و تروریست ها ناکام بمانند.

وی عنوان داشت: انتظار رهبر انقلاب از گردان های امام حسین این است که در وهله اول در مقابل تهدیدات دشمن اقداماتی انجام دهند و زمان را بگیرند تا اینکه بقیه نیروها خودشان را برسانند.

فرمانده قرارگاه شهید ناصری با بیان اینکه طبق دستور فرمانده کل قوا مدت یک سالی است که در این منطقه مستقر شدیم و قرارگاه فعالیت خودش را آغاز کرده است گفت: رهبر انقلاب بیان فرمودند  "خراسان جنوبی از خراسان رضوی و خراسان رضوی از جنوب غرب و غرب مهمتر است" و نیز فرمودند "با وجود ارائه تمام گزارشات که کارهای خوبی شده اما باز هم نگرانم".

وی با بیان اینکه در سه حوزه ماموریت داریم افزود: در حوزه حفظ امنیت پایدار و جذب نیروهای بومی بنا داریم در سال آینده با 2برابر سقفی که داریم جذب داشته باشیم.

 رجب زاده با بیان اینکه در حوزه محرومیت زدایی و مردم یاری اقداماتی با  دو ماموریت کوتاه مدت و بلند مدت داشتیم خاطرنشان کرد: تامین جهیزیه و توزیع بسته های معیشتی و تحصیلی از بعد کوتاه مدت و  با توجه به تاکید رهبر انقلاب در روز درختکاری هم به بحث آبخیزداری و آب خوان داری اقداماتی انجام شده که جزو برنامه های بلندمدت ما است.

وی با بیان اینکه طبق اعلام فرمانده سپاه موضوع آب در سال 97 از اولویت های سپاه است گفت: در شهرهای مرزی با وجود کمبود بارش و خشکسالی ها، میلیون ها لیتر آب با وجود دشت مستعدی که هست آبها بر اثر سیل سرازیر افغانستان می شود.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(ع) با تاکید بر اینکه آب در زمینه محرومیت زدایی نقش اساسی را در امنیت مرزها دارد گفت: تامین آب در ماندگاری مردم در مرزها تاثیرگذار است.

 وی یادآور شد: در سال جاری موضوع سلامت را نیز دنبال کردیم و در اسدیه در ایام دهه فجر خدمات پزشکی تخصصی با بالای 500مورد عمل جراحی انجام شد که این حداقل کاری بود که دراین حوزه انجام شده است.

سردار رجب زاده اظهارداشت:  شرایط امروز با وجود جریاناتی که در آن طرف مرز اتفاق می افتد اناردره سقوط کرده و در اختیار داعش است و نیروهای فرامنطقه به 2برابر رسیده است.

  وی ادامه داد: در حال حاضر با حضور افغانی های عرب زبانی که کارهای جذب نیرو و تبلیغی انجام می دهند تهدید جدی است و این لزوم استقرار قرارگاه و تیپ مردم پایه سپاه در منطقه مرزی را بیشتر مشخص می کند.

فرمانده قرارگاه شهید ناصری فلسفه دیدار با امام جمعه درمیان را قدردانی، تشکر و استفاده از رهنمودهایشان در راستای ماموریت های قرارگاه در منطقه مرزی اسدیه عنوان کرد.

وی در پایان گفت: همچنانکه  قبل از استقرارمجموعه قرارگاه شهید ناصری در اینجا همکاری دفتر نهاد نماز جمعه با مجموعه سپاه و گردانهای امام حسین(ع) را داشتیم امروز نیز به همکاری این نهاد نیازمندیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها