فرماندار ایجرود:

باید درروستاها اذان پخش شود

باید حتی در روستاهایی که نماز جماعت در آن ها برگزار نمی شود نیز در سه وقت اذان پخش شود.
کد خبر: ۸۹۹۹۹۸۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان ایجرود در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان ایجرود از اقامه نماز جماعت در ۹۵ مدرسه و آموزشگاه این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت در سطح مدارس گام موثری در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت در بین نوجوانان و دانش آموزان است.

اسماعیل بیان افزود : برگزاری 20 مورد گفتمان دینی ، برگزاری نماز جماعت در ۹۵ آموزشگاه و ۱۸ مسجد و اداره ، اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در ۳۵ آموزشگاه شهرستان و برگزاری طرح مهد از جمله مهمترین برنامه‌های است که امسال در شهرستان ایجرود اجرا شده است .

وی تعداد مساجد فعال در شهرستان ایجرود را 100 مسجد عنوان کرد و اظهار داشت: در روستاهایی که روحانی مستقر وجود دارد نماز جماعت در مساجد در دو وقت اقامه می‌شود .

فرماندار ایجرود در خصوص پخش اذان از بلندگوی مساجد در شهرها و روستاهای این شهرستان تصریح کرد: باید حتی در روستاهایی که نماز جماعت در آن ها برگزار نمی شود نیز در سه وقت اذان پخش شود.

جانشین ستاد اقامه نماز شهرستان ایجرود با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز اظهار کرد: همه مساجد بین راهی و مساجد شهرداری ها باید آمادگی کامل برای برگزاری نماز جماعت در مساجد خود را داشته باشند و در این ایام پذیرای مسافرین شهرستان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه نماز در دین مبین اسلام اظهار کرد: در هر کوچه و مکانی که نماز جماعت اقامه می‌شود شاهد کاهش آمار ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم .

فرماندار ایجرود در پایان با اشاره به وضعیت مساجد از منظر طرح شبنم نیز تصریح کرد: بسیاری از مساجد شهرستان ایجرود از لحاظ رعایت مسائل بهداشتی وضعیت مطلوبی دارند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار