وقفچی در موافقت با استیضاح وزیر کشاورزی؛

در وزارت جهاد کشاورزی بازنشستگان به کار گرفته می‌شوند

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: بازنشستگان زیادی در وزارت جهاد کشاورزی دوباره به کار گرفته شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۹۹۹۴۶
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی وقفچی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 23 اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و در موافقت با این استیضاح گفت: از همان ابتدا که آقای حجتی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی به عنوان وزیر به مجلس معرفی شد با این کار مخالف بودم و در جلسه‌ای خصوصی نیز به ایشان این موضوع را گفتم.

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی تعهد کرده بود تغییرات اساسی در مدیریت‌های کلان این وزارتخانه ایجاد کند، ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه اقدامی در جهت عملی شدن آن تعهدها ندیده‌ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه با وجود تذکرات متعدد نمایندگان و کارشناسان همچنان از افراد بازنشسته در مدیریت‌های وزارت جهاد کشاورزی استفاده می‌شود، افزود: به طور نمونه رئیس سازمان حفظ نباتات بیش از 30 سال سابقه خدمت دارد، معاون امور دام 31 سال سابقه کار دارد، معاون زراعت 10 سال پیش بازنشسته شده است، معاون باغبانی 10 سال قبل بازنشسته شد، معاون اداری و پشتیبانی 10 سال قبل بازنشسته شده است، معاون بازرگانی نیز 12 سال پیش بازنشسته شده است، معاون اقتصادی نیز 35 سال سابقه کار دارد، مدیر کل انسانی نیز 12 سال پیش بازنشسته شده است و همچنین سفیر ایران در یونسکو بیش از 10 سال پیش بازنشسته شده است. آقای حجتی باید بگوید آیا در کشور قحط‌الرجال داریم که بازنشستگان را دوباره به کار گمارده است؟

وقفچی تصریح کرد: در خیلی از مجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی از افرادی که تجربه و تخصص کافی ندارند، استفاده می‌شود به عنوان مثال در موسسه رازی فردی که دکترای شیمی دارد، بر مسند ریاست انتخاب شده که هیچ سنخیتی با موضوع و فعالیت این موسسه ندارد.

نماینده زنجان در مجلس با انتقاد از واردات بی‌رویه در زمان مدیریت آقای حجتی اظهار داشت: قبلا ما صادرکننده تخم‌مرغ بودیم اما امروز واردکننده آن شده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید کشاورزی را به سمت صادرات محور بودن سوق دهیم، اضافه کرد: پس از خودکفایی در کشاورزی باید به صادرات آن فکر کنیم اما با آرایش مدیران رسیدن به این هدف غیرممکن است. حتی ما استراتژی برای صادرات‌محور کردن بخش کشاورزی نداریم.

وقفچی با تاکید بر اینکه به جای نگاه ملی به کشاورزی امروز این بخش با مدیریت سنتی اداره می‌شود گفت: با وضعیتی که پیش گرفته‌ایم در حال تبدیل به واردکننده شدن محصولات کشاورزی شده‌ایم.

نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه بیش از 10 هزار تن از محصولات چای ما در انبارها مانده و بعضا به کود تبدیل می‌شود، اظهار داشت: این در حالیست که ما از خارج از کشور چای وارد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در پرورش کرم ابریشم که یک کالای استراتژیک است، پسرفت داشته‌ایم چون روزانه 10 هزار تن تولید داشته‌ایم اما امروز تولید این محصول به شدت کاهش یافته است.

ارسال نظرات