مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مشکلاتی که در سال های گذشته به ویژه در سواحل جنوب با آن رو به رو بودیم تعیین نشدن نقاط امن در کنار دریا برای شنا کردن گردشگران و مهمانان نوروزی بود که امسال با تمهیدهای انجام شده و همکاری دستگاه های مرتبط هشت نقطه امن شناسایی و معرفی شد
کد خبر: ۸۹۹۹۹۱۸
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، اوکاتی در کارگروه تسهیلات سفر‌های نوروزی استان افزود: در کنار این نقاط امن با فواصل استاندارد گروه‌های امدادی و خدماتی نظیر اورژانس، هلال احمر، نیروی نجات غریق، نیروی انتظامی مستقر می‌شوند تا شرایطی مناسب بدون حادثه برای مهمانان فراهم شود.

وی گفت: برنامه داریم برای پذیرایی از مهمانان نوروزی که به این خطه به ویژه شهر‌های جنوب و سواحل زیبای کنارک و چابهار سفر می‌کنند شرایط خوبی در حد امکانات موجود فراهم شود تا عید را با خاطره خوب و بدون حادثه، پشت سر بگذارند و سفیری برای حضور گردشگران بیشتر به استان باشند.

اوکاتی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی از مدت‌ها قبل برنامه‌های خوبی را برای آسایش و امنیت مسافران نوروزی انجام آماده کرده اند، پیش بینی‌ها برای تأمین مکان‌هایی برای اسکان مسافران در صورت بارندگی انجام شده است، گروه‌های امدادی و خدماتی از ۲۵ اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز در همه شهر‌ها به حالت آماده باش خواهند بود. تامین قایق‌هایی برای گردشگران و مهمانان نوروزی و انتقال آن‌ها به مکان‌ها و جاذبه‌های طبیعی همراه با آموزش‌های لازم انجام شده است.

وی افزود: ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری منطقه از شمال تا جنوب سبب شده است تا پای بسیاری از گردشگران و مهمانان به این استان باز شود، این موضوع به ویژه در ایام نوروز به اوج خود می‌رسد، زیرا این استان از طبیعت بکر و آثار باستانی با قدمت پنج هزار ساله برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال گردشگران و مسافران نوروزی از بوم گردی می‌طلبد تا مکان‌هایی در روستا‌ها برای اسکان مسافران تجهیز و آماده استفاده گردشگران شود که البته این موضوع توسط بخش‌های فعال بومی و انجمن‌های گردشگری و سازمان‌های مردم نهاد پیگیری شده است.
ارسال نظرات