مردم زلزله زده کوهبنان این روز‌ها به جای خانه تکانی مشغول آواربرداری از خانه‌هایشان هستند و صبح را تا شب در صف‌های طولانی بنیاد مسکن برای گرفتن وام
کد خبر: ۸۹۹۹۸۷۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج نقل از خبرگزاری دانشجو، نزدیک به سال نو است و مردم در تکاپوی آماده شده برای سال جدید در هر کوی و برزنی مشغول خانه تکانی هستند، قالیچه‌های رنگی از دیوار‌ها آویزان شده است، گرد و خاک و غبار‌ها از روی دیوار‌ها زدوده و سفره هفت سین پهن نیز می‌شود.

اما برای مردم زلزله زده کوهبنان که زلزله خانه‌های آن‌ها را تکان اساسی داد، خانه تکانی مفهومی ندارد؛ چرا که گردو غباری به قدمت هزار سال بر گرد  خانه‌هایشان نشست و قالیچه‌هایشان زیر خروار‌ها خاک مدفون شد.

مردم زلزله زده کوهبنان این روز‌ها به جای خانه تکان،ی مشغول آواربرداری از خانه‌هایشان هستند و صبح را تا شب در صف‌های طولانی بنیاد مسکن برای گرفتن وام بلا عوض منتظر می‌مانند؛ این گفته یکی از دانشجویان گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) دانشگاه پیام نور کوهبنان می‌گوید «امسال رنگ و بویی از عید برای مردم کوهبنان وجود ندارد.»
 
«مردم زلزله زده کوهبنان این روز‌ها به جای خانه تکانی مشغول آوار برداری از خانه‌هایشان هستند و صبح را تا شب در صف‌های طولانی بنیاد مسکن برای گرفتن وام بلا عوض منتظر می‌مانند.

این دانشجوی  کوهبنانی با اشاره به وقوع چند زلزله در روز‌های اخیر در کوهبنان می‌گوید مردم کوهبنان هنوز در ترس و اضطراب زلزله هستند، روز گذشته بود که زلزله در کوهبنان آمد هرچند که خفیف بود، اما باز موجب نگرانی مردم شد.

 شکوهیان، مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) که در کوهبنان حضور دارد، از حال و هوای این روز‌های مردم کوهبنان و نزدیک شده به ایام عید می‌گوید که مردم زلزله زده امسال حال و هوای نزدیک شده به آغاز عید را ندارند و خبری از سبزه و ماهی قرمز وجود ندارد آن‌ها به دنبال آوا برداری از خانه‌هایشان هستند تا قبل از عید بتواند آن را به پابان برشانند تا وام دریافت کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته تکاپوی نزدیک شدن ایام عید در بین مردم کوهبنان وجود داشت، گفت: مغازه‌های و بازار‌های شهر سال گذشته حال و هوای عید را داشت؛ اما امسال بعد از زلزله عملا حال و هوای عید در شهر کوهبنان وجود ندارد.

مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) با بیان اینکه وزارت تعاون و مسکن قول دادن وام به آن‌ها را مشروط تا پایان آواربرداری قبل از عید داده است، گفت: مردم در کوهبنان در حال آواربرداری در شهر هستند در روستا‌ی جور عملا همه خانه‌ها تخریب شده است.

کانال و پویش مردمی آه کوهبنان همچنان کمک‌های مردمی را جهت امداد به مردم زلزله زده جمع آوری می‌کند و طبق گفته مسئولان این کانال بیش از ۳۶ میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع آوری شده است.

اما در این تکاپو‌های مردم  برای آماده شدن سال جدید، دانشجویان شهید باهنر کرمان مردم زلزله زده را تنها نگذاشته اند و قصد دارند که در ایام ماه نوروز به مناطق زلزله زده برای برگزاری اردو‌های جهادی اعزام شوند، کانال و پویش مردمی آه کوهبنان همچنان کمک‌های مردمی را جهت امداد به مردم زلزله زده جمع آوری می‌کند و طبق گفته مسئولان این کانال بیش از ۳۶ میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع آوری شده است.


گنجعلی، مسئول کانال و پویش مردمی آه کوهبنان گفت: هجمی از نامه‌های کودکان مناطق زلزله زده کوهبنان به دست آن‌ها رسیده است که درخواست‌های آن‌ها توسط مورد بررسی قرار می‌گیرد کودکان کوهبنان با ما درد و دل کردند و نامه فرستادند. می‌خواهیم این نامه‌ها را بخوانیم، از مشکلات عجیب و غریب کوهبنان مطلع شویم و به آن‌ها کمک کنیم.

 هرچند خبری از تنگ‌های شیشه‌ای ماهی‌های قرمز در کوهبنان وجود ندارد و بساط سبزه تازه روییده شده جمع شده است؛ اما گروه‌های جهادی دانشجوی در تکاپور کمک به مردم کوهبنان در عید هستند. اعضای  گروه جهادی دانشجویی فاطمه الزهرا مشغول جمع آوری و توزیع سبد کالا در بین مردم هستند  و در این مسیر منتظر کمک خیرین برای کمک به مردم کوهبنان هستند.

ارسال نظرات