مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تاکید کرد

ریشه‌کنی فقر مستلزم مشارکت همه مردم، دولت و دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: ریشه کنی فقر و محرومیت مستلزم همراهی و هم گامی همه مردم، دولت و دستگاه های اجرایی است.
کد خبر: ۸۹۹۹۸۶۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی، در مراسم تودیع و معارفه رئیس کمیته امداد شهرستان فراهان با بیان اینکه امداد یک درمانگاه اجتماعی است، گفت: کمیته امداد در راستای فقرزدایی و حل مشکلات مددجویان تحت پوشش خود تلاش می‌کند.

وی افزود: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با پرداخت تسهیلات و حمایت‌های لازم در راستای توانمندسازی وخودکفایی مددجویان گام‌های موثر برداشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه کمیته امداد به عنوان یکی از دستگاه‌های موفق و پیشرو در بخش اشتغال و تولید با رویکرد توانمند سازی است، برای مددجویان تاریخ خدمت تعریف شده و این نیست که به سلیقه بعضی‌ها، خواسته شود چرخه فقر از سوی خانواده و چرخه حمایتی هم از سوی امداد به صورت موروثی وجود داشته باشد و محرومیت و نیاز نسل به نسل تکرار شود.

موسی‌نژاد با تاکید بر اینکه ریشه کنی فقر و محرومیت مستلزم همراهی و هم گامی همه مردم، دولت و دستگاه های اجرایی است، گفت: در حال حاضر 40 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار خانوار تحت پوشش طرح خودکفایی و بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، گفت: دوهزار و 600 نفر از بیمه شدگان زنان سرپرست خانوار هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه اشتغال گفت: کمیته امداد امسال از محل تبصره بودجه منابع اعتباری بانک‌های عامل و منابع این نهاد حمایتی در قالب صندوق ولایت موفق به ایجاد اشتغال برای بخش قابل توجهی  از مددجویان خود شده است.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: در سال جاری 2553 نفر از مددجویان کمیته امداد از محل اعتبارات اعتبارات بانکی این نهاد حمایتی و 595 نفر نیز از محل اعتبارات صندوق ولایت وارد عرصه کار شده‌اند، که این ارقام نشان از رشد 62 درصدی اعتبارات کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی نسبت به ده ماه نخست سال گذشته دارد.

در این مراسم با حکمی از سوی مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی «غلامرضا حافظ کمال» به عنوان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فراهان منصوب و از زحمات «حسین احمدلو» تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات