عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی:
نقش دولت را نه به معنای مخالفت با آن بلکه در حمایت کمرنگ کنیم چرا که کشور موفق دولت کوچک و قوی دارد و باید مسائل اجرایی به بخش خصوصی واگذار شود.
کد خبر: ۸۹۹۹۸۰۲
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اصلاحات در ساختار سازمان مهندسی کشاورزی، گفت: در یک نظام اقتصادی پویا و قوی و به دور از چالش های سیاسی و حتی برای تضمین امنیت توجه دولت به عنوان ناظر قوی بر مسائل و بخش خصوصی به عنوان اجرای کنندگان موفق، سعی کردیم حضور دولت را در بخش خصوصی در بحث سازمان نظام مهندسی کشاورزی کم رنگ کنیم.

وقف چی افزود: بنابراین در اصلاحات اخیر مقرر شد که در شهرستان ها و مراکز استانی و کشوری کارمندان نمی توانند به عنوان عضو هیات رئیسه سازمان های نظام مهندشی کشاورزی در سطح شهرستان ها، مراکز استانی و کشوری در این مجموعه حضور یابند.

وی اظهار داشت: این تغییر رویکرد، مثبت است چرا که در سالهای گذشته روسای سازمان های نظام مهندسی کشاورزی در شهرستان ها و سطح کشور از دولتی ها انتخاب شده بود، که به پویایی سازمان منجر نشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی، شروطی در خصوص سوابق و مدارک تحصیلی را حذف کردیم تا به دنبال آن فرصت حضور جوانان خلاق و توانمند در جایگاه سازمان نظام مهندسی فراهم شود و دست دولتی ها از این جایگاه کوتاه شود.

وقف چی با اشاره به تغییر در روند معرفی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، افزود: در گذشته سه نفر برای سمت ریاست سازمان به وزیر جهادکشاورزی پیشنهاد داده و یک نفر برای صدور و ابلاغ حکم به رئیس جمهور معرفی می شد، اما برای کم رنگ کردن حضور دولتی و احتمال حضور فرد غیر متخصص در این جایگاه نحوه معرفی رئیس تغییر کرد.

وی اظهار داشت: با اصلاحی که صورت گرفت، هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی کشاورزی، یک نفر را برای دریافت حکم به رئیس جمهور معرفی می کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اصلاحات در کمیسیون دنبال می شود و امیدوار است اصلاحات در صحن رای بیاورد، اظهار داشت در این اصلاحات تلاش شده است که نقش دولت را نه به معنای مخالفت با آن بلکه در حمایت کمرنگ کنیم چرا که کشور موفق دولت کوچک و قوی دارد و باید مسائل اجرایی به بخش خصوصی واگذار شود.

ارسال نظرات