خبرهای داغ:
شهردار شیراز گفت: شهدا میراث مادی و معنوی ایران هستند که نظام و سرزمین اسلامیان را با جانشان حفظ کردند.
کد خبر: ۸۹۹۹۷۷۱
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، حیدر اسکندرپور ظهر سه‌شنبه در اولین نشست خبری خود که در آستانه روز بزرگداشت مقام شهید بود ضمن گرامیداشت این روز اظهار داشت: میراث معنوی شهدا نظام جمهوری اسلامی است که برای دفاع از آن، قهرمانان وطن از بزرک‌ترین سرمایه زندگیشان یعنی جانشان گذشتند.

وی میراث مادی شهدا را سرزمین ایران سرافرا دانست که با جانفشانی این قهرمانان، حفظ شد و حتی یک وجب از آن هم در دست دشمن نماند.

شهردار شیراز در تکریم خانواده‌های شهدا هم اظهار داشت: همزمان با روز و هفته گرامیداشت مقام زن و مادر، تلاش داشتیم که به همه مادران و خانواده‌های شهدای شیراز سرکشی کنیم که این اتفاق تقریبا واقع شد و طی امروز و فردا این کار ادامه خواهد داشت.

اسکندرپور تصریح کرد: همه ما در ایران مدیون شهدا هستیم و در هر سطحی باید به پاسداشت این بزرگواران همت کنیم.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا قهرمانان جنگ و کشته شدگان در دفاع از کشور میراث معنوی آن ملت هستند تصریح کرد: ما هم باید این میراث معنوی و فرهنگی را حفظ کنیم و نصب تصاویر شهدا در شهرها و ساخت موزه‌های شهدا و دفاع مقدس راهی برای پاسداشت این میراث گرانبها و انتقال آن به نسل‌های بعد است.

شهردار شیراز شهدا را متعلق به کل مردم ایران دانست و تأکید کرد: شهرداری هم خودش را موظف و مکلف می‌داند تا در جهت حفظ و پاسداشت آثار شهدا در کنار مردم باشد.

اسکندپور تاکید کرد: ۶۰۰ بنر جدید و ۱۰۰ قاب جدید نصب شده و طی ۳ روز آینده بلوار رحمت، پاسداران و مدرس بنرهای جدید با جلوه ای زیبا دیده می شوند.

وی در ادامه به آمادگی شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) برای استقبال از نوروز و مسافران و زائران نوروزی اشاره کرد و افزود: طی ۲ ماه گذشته ستاد نوروزی شهرداری شیراز تشکیل شده و به طور حتم آمادگی کامل برای استقبال از میهمانان نوروزی خواهیم داشت و خوشبختانه سراسر شهر شیراز از جنوب تا شمال آماده شده است.

شهردار شیراز با تأکید بر اینکه من با مداخله موثر موافق هستم و مداخله‌های فیزیکی مشکل حاشیه‌نشینی را حل نمی‌کند تصریح کرد: سومین شهری هستیم که دچار حاشیه‌نشینی است و عمده مشکلات اجتماعی است و شاید در این بخش شهرداری مستقیم مسئولیت نداشته باشد اما تلاش ما کاهش آثار ناشی از این مهم است که در آینده ممکن است این چالش‌ها از اجتماعی به سیاسی برسد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها