خبرهای داغ:
فرماندار همدان عنوان کرد

هدف شهدا اعتلای کلمه اسلام و پیروی از ولایت فقیه

فرماندار همدان اهداف شهدا را اعتلای کلمه اسلام، پیروی از رهبری و ولایت فقیه در هر عصر و زمانی دانست و گفت: جانبازان و ایثارگران نیز شهدا زنده هستند.
کد خبر: ۸۹۹۹۷۷۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶

هدف شهدا اعتلای کلمه اسلام و پیروی از ولایت فقیه در هر عصریبه گزارش خبر‌گزاری بسیج از همدان، علی تعالی امروز در مراسم گرامیداشت روز شهدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز سالگرد تاسیس سازمان بنیاد شهید به فرمان امام خمینی(ره) است و به‌نام روز شهدا نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه شهدا زنده و گواه بر رفتار مردم هستند و زندگی شهدا زندگی معنوی همراه با کرامات الهی است، اظهار داشت: عالی‌ترین مضامین و تعابیر را در راستای معرفی شهدا امام(ره) بیان کرده است که می‌فرمایند، شهدا عند ربهم برزقون هستند.

فرماندار همدان بیان کرد: در تجربه‌ها و خاطرات خانواده شهدا به مراتب مشاهده می‌کنیم برخی از خانواده‌ها شهدا با فرزند شهید خود ارتباط می‌گیرند و آلام و دردهای خود را التیام بخشیده‌اند و مشکلات و گرفتاری‌هایشان برطرف شده است.

وی امام خمینی(ره) را سرسلسله شهدای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در روایات آمده است که هر کسی خالصانه عزم و نیت شهادت داشته باشد، به طور قطع نام وی نیز در زمره شهدا قرار خواهد گرفت.

تعالی با بیان اینکه شهدا شمع محفل بشریت هستند، افزود: خداوند در قرآن می فرماید، شهدا در بهترین جایگاه و مرتبه الهی قرار دارند و شهادت نعمت و بشارت است.

وی با بیان اینکه زبان از توصیف عظمت شهدا ناتوان است، افزود:  پیامبر اکرم(ص) در وصف شهدا فرموده است، شهدا گواه بر انسان‌ها در دنیا و آخرت هستند و کسی که بر شهدا سلام و درود بفرستد، پاسخش را دریافت می‌کند.

فرماندار همدان با بیان اینکه شهدا برای اعتلای اسلام بالاترین سرمایه خود را فدا کرده‌اند، گفت: رسالت مسئولان و مردم در برابر شهدا بسیار سنگین است باید روز قیامت در برابر شهدا پاسخ‌گو باشیم.

وی اهداف شهدا را اعتلای کلمه اسلام، پیروی از رهبری و ولایت فقیه در هر عصر و زمانی دانست و گفت: جانبازان و ایثارگران نیز شهدا زنده هستند.

تعالی با بیان اینکه ایثار و از خودگذشتی شهدا نشات گرفته از باور و یقین به ارزش‌ها و اهدافشان است، تاکید کرد: با مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدا می‌توانیم به مناعت طبع، صفا و معنویت وجودی و ایمان و تقوی و خلوص نیت شهیدان بیش از گذشته آشنا شویم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات