جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) گفت: ما در جنگ نرم مهم‌ترین ابزارمان رسانه و بالاترین کارکرد آن مدیریت افکار است.
کد خبر: ۸۹۹۹۷۶۹
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام سرور امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی باشگاه خبرنگاران بسیج استان و مدیران روابط عمومی رده‌های سپاه امام رضا(ع) در مجتمع فرهنگی و آموزشی امامت اظهار کرد: جنگ نرم هم جنگ رسانه‌ها و هم اراده‌ها و افکار است. ما در جنگ نرم مهم‌ترین ابزارمان رسانه و بالاترین کارکرد آن  مدیریت افکار است.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: تا زمانی که نتوان تفکر افراد را تغییر داد نمی‌توان او را ساماندهی کرد لذا تاثیری که رفتار می‌تواند بگذارد ناشی از تفکر اوست؛ بنابراین تغییر باور‌ها، تغییر رفتار و به دنبال آن تغییر ساختار را به دنبال دارد.

وی افزود: آنچه که حملات رسانه‌ای دشمن  آن را دنبال می‌کند تاثیر بر باورهاست.

سرور با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی در نظام اسلامی برگرفته از سرمایه معنوی است، ابراز کرد: دشمن به دنبال علت اصلی ظهور انقلاب اسلامی است. زمانی که جهان برای تک قطبی شدن آماده می‌شد و افرادی چون فوکویاما و میشل فوکو روند تک قطبی شدن جهان را تئوریزه می‌کردند انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی  گفت: آماده سازی ذهنی برای تغییر رفتار به سبک غربی پروژه دشمن است تا یک فرهنگ، رفتار و کنش مطرح شود.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: ما صرفا انتقال دهنده خبر نباید باشیم بلکه به سمت تولید و جهت دهی نیز باید حرکت کنیم.

وی افزود:خبرنگار باید مانور خبری را تبدیل به واقعیت کند بطوریکه به عنوان مثال برای حل مشکلی گام به گام  با مسئولان حرکت و مطالبه‌گری کند. علاوه بر این خبرنگار نیز باید رصدگر نیز باشد.

حجت الاسلام سرور  اظهار کرد: ما در کشور یک راهبردنگار و اندیشه راهبردی بیشتر نداریم. اهداف راهبردی ما را خدا مشخص کرده است و تفاوت نظام اسلامی و  نظام سلطه در این است که اهداف آنان برخواسته از تفکر راهبردی آنان است، ولی در تظام اسلامی اهداف راهبردی اندیشه راهبردی را می‌سازد و قرآن و سنت اهداف راهبردی ماست.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه شما طرح اندیشه راهبردی نیست بلکه تولید توان راهبردی است.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: دشمن  تمام تلاشش این است که ایجاد غفلت کند. اول غفلت از خدا و بعد از خودمان و ظرفیت‌های خودمان است تا از این طریق وابسته شویم.

وی سطحی‌نگری را بزرگترین آفت در جنگ نرم دانست گفت: متاسفانه خبرنگاران ما بطور سطحی با هر موضوعی برخورد می‌کنند. یک خبرنگار ارزشی و بسیجی باید بر اساس اولویت‌های رهبری ورود پیدا کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها