خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شهادت هدف نیست بلکه شهادت در راه هدف است گفت: هدف خداوند است که به مسیر ارزش می دهد حالا مسیر باز است و ما زیر پرچم عدالت خواهی، علم و فقه، عقل و حکمت، راه انبیا و نجات نوع بشر هستیم.
کد خبر: ۸۹۹۹۷۲۱
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، صبح امروز مديركل و كاركنان بنياد شهيد و امور ايثارگران و جمعی از جامعه ایثارگران و جانبازان استان با حجت الاسلام و المسلمين عبادي نماينده ولي فقيه در استان دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی در این دیدار ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهارداشت: مالک حقیقی جهان هستی خداوند است و مالکیت های رده های بعد اعتباری است.

 وی عنوان داشت: برای مدیریت زندگی این جهان خداوند اذن مالکیت به ما داده است چون اعضا و جوارح و منزل و امکانات ما همه مال خدا و خریدار آنها  نیز خداوند است.

 نماینده ولی فقیه در استان با ذکر مثال افزود: چنانچه از کسی بپرسید می خواهم با شما معامله کنم و عمر شما را می خواهیم تعجب می کند که مگر می شود روی عمر قیمت گذاشت چون گران قیمت است پس برای خود شما باشد.

وی با بیان اینکه انسانها با این عمر با قیمت چه می کنند و به چه قیمت می فروشند؟ ادامه داد:عمری که همراه با گناه و ظلم بوده است را باید پاسخ بگوید.

عبادی با بیان اینکه عمر را نمی تواند قیمت کرد و فروخت اما شهید به راحتی می فروشد گفت: اینجا مشخص می شود که خدا چه اعلام معامله ای فرموده که من مشتری مال و جان شما هستم و آنهایی که گوش و حواسشان باز بوده و به موقع از این بازار استفاده و معامله کردند چه سودی بردند.

وی با معرفی یک شهید شاخص استان گفت: زمان جنگ در بحبوحه نیاز در برابر دشمن متجاوز جوانی بود و فرزندان خردسال داشت که به منطقه برای جهاد رفت و آن زمان افرادی نصیحت گر بودند و او را از رفتن نهی می کردند با این بهانه که فرزندان کوچک داری حالا به جبهه نرو.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: این شهید گرانقدر پاسخ داد حالا جوان هستم، اعضای بدنم سالم است و مشتری هم به نهایت قیمت می خرد اما اگر این بازار را از دست دهم و خریداری نداشته باشم چه می شود؟

وی خاطرنشان کرد: شهدا رفتند و به موقع وقت شناسی کردند که برای خود، خانواده و جامعه شان افتخار آفریدند و امروز می توانند ما را شفاعت کنند.

عبادی ادامه داد: کسانی که چنین معامله کردند به ما نیازی ندارند و ما اگر یادشان می کنیم بر آنها منت نداریم بلکه ما به آنها نیاز داریم. آنها در راه هدف بزرگ پشت سر انبیا و اولیا رفتند و حالا نوبت ما است.

 وی بیان داشت: اگر بخواهیم حداکثر فرصت از عمرمان را غنیمت بدانیم باید آنکس که منتصب به شهداست را کمک کنیم و بالاتر از همه هدف، پرچم و ایده آنهاست که نباید بر زمین بماند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه شهادت هدف نیست بلکه شهادت در راه هدف است گفت: هدف خداوند است که به مسیر ارزش می دهد حالا مسیر باز است و ما زیر پرچم عدالت خواهی، علم و فقه، عقل و حکمت، راه انبیا و نجات نوع بشر هستیم.

وی با بیان اینکه باید با همه وجود اهداف شهدا را حفظ کنیم و این فرصت را غنیمت شمریم گفت: عمر مانند یخ زود آب می شود و از عمرمان بهره صحیح در راه خداوند ، اهداف دین، ارزش های انسانی، کمک به محرومین، جنگ با مستکبرین و تهاجم فرهنگی ببریم و همانند شهدا تا آخرین نفس بایستیم .

وی با بیان اینکه در تهاجم فرهنگی قرار داریم که بدتر از جنگ نظامی است متذکر شد: اگر شهدا در جنگ نظامی حضور داشتند امروز مقابله با دشمن در تهاجم فرهنگی بسیار سخت تر است که باید مانند شهدا بایستیم و به دشمن بفهمانیم آنچه آنها می خواهند شدنی نیست.

عبادی خطاب به کارکنان بنیاد شهید گفت: خوش به حال شما که توفیق خدمت به شهدا و خانواده هایشان دارید و بد به حال آنهایی که همکاری نمی کنند یا نمی فهمند.

وی خطاب به مسئولان تصریح کرد: خانواده شهدا هیچ وقت کار غیرقانونی و نابجا نخواسته اند اما آنجایی که با توجه به راه قانونی و شرایط موجود در کمک به خانواده شهدا و ایثارگران و در راه اهداف شهید برخی مسئولان مضایقه می کنند ننگ بر آنها باد چون خیلی بی سعادتند .

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: امیدواریم از خواب غفلت بیدار شویم و هر کس هر اندازه از عمرش باقی مانده است بتواند در خدمت اهداف شهدا زندگی کند.

 مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی: مسئولان در عمل، نه در شعار خادم شهدا باشند

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این دیدار اظهارداشت: کار در بنیاد شهید هم از سختی ها و هم از شیرینی و لذت برخوردار است.

وی افزود: سختی های بنیاد این است که ما به یک جامعه ای خدمت می کنیم که برای دین ، انقلاب اسلامی و عزت و شکوهمندی جامعه ما زحمت کشیدند، خون دادند و ایثارگری کردند و ما امروز برای حل مشکلات این ها باید تلاش کنیم.

عزیزی با بیان اینکه  شکل کار در بنیاد شهید این است که اگر بتوانیم گره گشایی کنیم لذت معنوی دارد گفت: انتظار ما به عنوان خادمین شهدا از مسئولان استان این است که ارتباط خود را با بنیاد شهید بیشتر کنند و این نهاد را برای حل مشکلات ایثارگران کمک کنند.

وی با بیان اینکه ایثارگران دوران انقلاب و دفاع مقدس فداکاری کردند و هیچ گونه انتظاری نداشتند خاطرنشان کرد: آن زمان بنیاد شهید به این صورت نبوده و افراد با شرکت در عملیات ها اصلا گمانی نداشتند که روزی کمیسیون ودرصدی می شد و امتیازی بگیرند.

مدیرکل بنیاد شهید استان با بیان اینکه رزمندگان در هر برهه ای بدون توقع و فداکارانه کار می کردند یادآور شد: حتی بعد از جنگ هم عده ای را با اصرار می آوردند که به بنیاد بیایید اما قبول نمی کردند چون کارشان برای رضای خدا بوده است.

وی ادامه داد: بعد از گذشت زمان و با بیشتر شدن سختی ها، دردها  و مشکلات جانبازان و خانواده های ایشان انتظار دارند مشکلاتشان پیگیری شود.

عزیزی اظهارداشت: انتظاری که از مسئولان و نماینده ولی فقیه در استان داریم که مسئولان استان را تشویق و ترغیب کنند با بنیاد شهید همکاری صمیمانه و دلسوزی و فداکاری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان بیشتر از این برای حل مشکلات روز مره و ایجاد شغل برای فرزندان شهدا و ایثارگران کمک کند تصریح کرد: گاهی سنگ اندازی ها و سختگیری هایی بر سر راه فرزند شهید است توسط همان مسئولانی که در سخنرانی ها از شهدا تمجید می کنند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها