بیست و دوم اسفندماه سالروز بزرگداشت شهدا است. روزی که باید قداست راه این بزرگ‌مردان، گرامی داشته‌شود و از خودگذشتگی‌شان در یادها ماندگار شود. روزی برای سپاسگزاری از خانواده‌هایی که فرزندان‌شان را برای آرامش من و تو رهسپار جبهه حق علیه باطل کردند و امروز خاطرات عزیزان‌شان را در فراق‌شان تکرار می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۹۹۶۹۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بیست‌ودوم اسفند ماه، سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی است، روزی که در سال 1383 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز بزرگداشت شهدا نام گرفت.

روزی که در تاریخ سرزمینی ماندگار شد که از دیرباز تاکنون با لاله‌های خونینی مزین شده‌ است که برای دفاع از میهن خویش، این‌چنینی به خاک سپرده شدند.

روزی برای به یاد داشتن مقام شهدایی که این‌چنین پر کشیدند تا آه مظلومان هرگز بلند نشود، تا همگان به یاد داشته‌ باشند که آسایش امروز خود را مدیون جان‌فشانی‌های دیروز این بزرگ‌مردان هستند.

انسان‌هایی از جنس همین اهل زمین با تمام تعلقات خویش که بازی رنگ‌های دنیوی را رها کردند و برای آسمانی‌شدن آفریده شدند، مردانی که روزی از جوانی خویش گذشتند و سربند یا حسین(ع) بستند و برای دفاع از مردمان سرزمین خود در مقابل ظالمان زمان ایستادند.

سالیان درازی است که ایران اسلامی از خودگذشتگی انسان‌هایی را به چشم دیده‌ است که بزرگی را مشق می‌کنند و بر قله‌های ایثار قدم می‌گذارند.

از هنگامی که ظالمان برای ستمگری به مظلومان سلاح اهریمنی به دست گرفتند، جوانمردانی نیز به پا خواستند و ایستادگی را فریاد کردند؛ برای پیروزی انقلاب اسلامی، خون همین شهدا، ظلم ظالمان را محو کرد و آنان را به ورطه نابودی کشاند.

در دوران دفاع مقدس نیز همین بزرگ‌مردان با مقاومت خویش، جهان را به حیرت وا داشتند و امروز از همان نسل، بازماندگانی شکفتند که گرچه خاطره‌ای با شهدا نداشتند اما خود الگویی آسمانی شدند برای کودکان امروزمان، جوانانی که مدافعان حرم نام گرفتند و بار دیگر لاله‌های این سرزمین شدند.

22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا نام گرفت تا بدانیم در فضایی نفس می‌کشیم که مملو از عطر شهادت این مردان آسمانی است، بر روی خاکی قدم می‌گذاریم که جای جایش پیکر پاک شهدا آرمیده است، این سرزمین با نام این غیورمردان آذین شده‌است و با عطر شهادت این جوانمردان، جان گرفته‌است.

در روز بزرگداشت این از خودگذشتگان باید به یاد بزرگی آنان بود، باید سپاسگزار پدران و مادرانی بود که از دردانه‌های خویش گذشتند تا فرزندان این خاک در آرامش زندگی کنند.

سپاسگزار همسران شهدایی بود که مردان خود را به جبهه حق علیه باطل رهسپار کردند تا بانوان سرزمین‌مان در آسایش زندگی بگذرانند، باید سپاسگزار فرزندانی بود که در فقدان پدران خود بر سر سفره‌های عید می‌نشینند و در حسرت دستان نوازشگر آنان هستند.

22 اسفند گرچه روز گرامیداشت شهداست اما نباید از خانواده‌هایی غافل شد که داغ عزیز دیدند تا ما امروز در امنیت، سفره عید به پا کنیم و آمدن بهار را جشن بگیریم.

خانواده‌هایی که بهار برای آنان رنگ و بوی فراق می‌دهد و جای پدری، فرزندی و یا همسری درکنارشان تا همیشه خالیست.

این روز، روز بزرگداشت مقام آسمانی شهدا است که در رأسش سالار شهیدان اباعبدالله(ع) قرار دارد و آیینه تمام قد ایثار و از خودگذشتگی است.

روز بزرگداشت بانوان زینبی است که از صبرشان مردانی آفریده شدند که شهادت را افتخار خود می‌دانستند، روز بزرگداشت بانوان و فرزندانی است که یادگار همان بزرگ‌مردان عرصه نبرد حق علیه باطلند.

22 اسفندماه روز بزرگداشت خانواده شهدا نیز است، روزی که با به یادداشتن آنان می‌توان نشان داد که ایثار این غیور مردان هرگز از خاطره‌ها پاک نمی‌شود و در هر لحظه‌ای بیش از گذشته به چشم می‌آید.

روزی که در قلب تمام ایران، پیر و جوان، کوچک و بزرگ تا ابد درخشان خواهد ماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها