روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشورگفت: در گردهمایی بزرگ اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران که در دانشگاه تهران برگزار گردید، از اندیشکده راهبردی «مدیریت هوشمند بحران» رونمایی  شد.
کد خبر: ۸۹۹۹۶۳۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

به گزارش سرویس  بسیج اساتید کشور خبرگزاری بسیج،  در گردهمایی بزرگ اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران که در دانشگاه تهران برگزار گردید، از اندیشکده راهبردی «مدیریت هوشمند بحران» رونمایی  شد.

این اندیشکده در قالب اندیشکده های راهبردی ملّی و موضوع محور در سازمان بسیج اساتید کشور، طرح ریزی و راه اندازی شده است.

دکتر قیصری، دبیر ستاد اندیشکده های راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور، ضمن اشاره به ضرورت تشکیل اندیشکده مدیریت هوشمند بحران گفت: در راستای نگاه حل المسائلی در سازمان بسیج اساتید کشور، ناظر به رفع مشکلات و معضلات عمده و اصلی کشور و جامعه، و یاری رساندن به مسوولان اجرایی در حل و رفع این مسائل، اندیشکده مدیریت هوشمند بحران طراحی شده است.

وی با تشریح اهداف و برنامه های این اندیشکده افزود: وضعیت کنونی مدیریت بحران در کشور از یکسو و پیشرفت علم و فناورانه های نوین در حوزه مواجهه با بحران ها و حوادث طبیعی و غیرطبیعی از سوی دیگر، این ضرورت را ایجاد کرد تا اندیشکده ای به صورت مستقل و در سطح ملّی به موضوع هوشمندسازی امر مدیریت بحران اختصاص یابد. از جمله اهداف و برنامه های اصلی این اندیشکده عبارتست از:

1- رصد تحولات علم و فناوری در زمینه مدیریت هوشمند بحران در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی

2- تهیه و تدوین راهبردهای متناسب برای حل معضلات و مسائل مربوط به آمایش سرزمین و طرحهای توسعه در زمینه مدیریت هوشمند بحران

3- تولید و بومی سازی علم و فناوری در زمینه مدیریت هوشمند بحران

4- همکاری و بهره گیری از ظرفیت های علمی و تخصصی مجامع دولتی و غیردولتی علمی، صنفی، اجرایی و سازمان های مردم نهاد مدیریت بحران در سطوح ملی و بین المللی

5- آینده پژوهی، اطلاع رسانی و مطالبه گری در زمینه مدیریت هوشمند بحران

6- ایجاد سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری، انتشار یافته های علمی و گزارش طرحهای تحقیقاتی در زمینه مدیریت بحران

7- برگزاری کارگاه های آموزشی و کنفرانس های ملی و بین المللی مدیریت هوشمند بحران

8- حمایت از پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی در زمینه مدیریت بحران

دکتر قیصری در پایان خاطرنشان کرد: اندیشکده مدیریت هوشمند بحران به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه تهران و با مدیریت دکتر دلاور عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، راه اندازی شده و فعالیت خواهد نمود.

ارسال نظرات