رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران:

این انقلاب به برکت خون شهدا باقی خواهد ماند

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: این انقلاب به برکت خون شهدا باقی خواهند ماند، پس ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
کد خبر: ۸۹۹۹۶۰۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز شهید از روز 22 اسفند به عنوان یوم الله یاد کرد و اظهار داشت: باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و به فرمان رهبری با قدرت در مقابل دشمنان دین و انقلابمان بایستیم و لذا تاکید می شود این فرهنگ باید در جامعه زنده بماند.

این انقلاب به برکت خون شهدا باقی خواهد ماند


رئیس بنیادشهید افزود: وظیفه ما و به خصوص فرزندان شهدا و ایثارگران است که راه شهدا را ادامه دهند.


وی همچنین به آمارهای تفکیکی در میان شهدا اشاره کرد و گفت: با احتساب 190 هزار شهید در دفاع مقدس، 17 هزار شهید ترور، 3 هزار شهید قبل انقلاب و با شهدای منا، حله کربلا، امروز آمار شهدا 230 هزار نفر است.


وی ادامه داد: اکنون 8 هزار و 232 خانواده 2 شهید تقدیم انقلاب کردند، 639 خانواده سه شهید، 106 خانواده چهار شهید و 56 خانواده 5 شهید داریم.

 
معاون رئیس جمهوری افزود: خانواده شهیدان سجادی 4 فرزند خود را تقدیم انقلاب کردند و همسرش هم به شهادت رسیده بود و می گفت به مقام معظم رهبری بگویید 2 پسر دیگر دارم. که حاضرم آنها را هم برای شهادت آماده کنم.


شهیدی افزود: این فرهنگ نشات گرفته از عاشورا و امام حسین (ع) است که بعد 1400 سال نتوانسته اند آن را از بین ببرد. 


شهیدی در بخشی دیگر از سخنانش گفت، امام راحل در روز 22 اسفند سال 58 دستور تشکیل بنیاد شهید را دادند.


وی با بیان اینکه در مراسم امروز ، خانواده های شهدای حاضر در مراسم از تهران، شهرری و کرج هستند، اضافه کرد: همچنین خانواده شهدای دفاع مقدس و برخی شهدای قبل از انقلاب و نیز برخی از خانواده شهدای مدافع حرم حضور دارند.


وی خاطرنشان کرد: البته وظیفه همه ما این است که در خدمت خانواده های شهدا و ایثارگران باشیم و به طور یقین بنیادشهید از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نمی کند.


مراسم بزرگداشت روز شهید امروز سه شنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در محل تالار اندیشه حوزه هنری و با تجلیل از تعدادی از خانواده های شهدا برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار