خبرهای داغ:
امام جمعه ثلاث باباجانی، سرمنشاء شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران را مساجد دانست و بر لزوم اتحاد در حفظ این پایگاه معنوی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۹۹۵۸۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ملا احمد شیخی در همایش بزرگداشت بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: مسجد جایگاهی است که در آن انسان با خدا ارتباط نزدیک پیدا می کند.

 

وی افزود: اگر در قیامت از ما سوال کنند که چکار کردید حداقل می توانیم بگوییم در مساجد حضور پیدا کردیم و قرآن شنیدیم لذا همین حضور در مساجد نیز مهم است.

 

این مسئول به معراج پیامبر اشاره کرد و ابراز داشت: نماز هم معراج مومن است و تشابه این عمل به معراج اهمیت آن را می رساند.

 

وی گفت: در زلزله ای که در استان کرمانشاه رخ داد شاهد بودیم 50 درصد کمک ها از مسجد و کانونها سرچشمه گرفت و برای اهدای کمک ها مردم مساجد را انتخاب کردند که این جای شکر دارد.

 

ماموستا شیخی تصریح کرد: این زلزله گرچه خسارت زیادی به بار آورد اما اتحادی را به وجود آورد که در دنیا مثال زدنی بود.

 

وی با اشاره به اینکه امروز هرچه داریم از مساجد سرچشمه گرفته است، افزود: انقلاب اسلامی ما نیز از مساجد روح گرفت لذا باید سنگر را حفظ کنیم.

 

به گفته ماموستا شیخی، حفظ کردن سنگر مسجد فقط حفظ شیشه و ساختمان مسجد نیست بلکه بدان معناست که همه افرادی که به نوعی برای مساجد زحمت می کشند باید اکرام کنیم و آنها را حفظ کنیم.

 

وی به جایگاه رفیع مساجد در اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: جایگاه مسجد از بعد معنوی بسیار مقدس است اما متاسفانه بارها شاهد بودیم اگر آثار باستانی خراب شود صدای همه بلند می شود ولی اگر مسجدی خراب شود کسی دم نمی زند.

 

امام جمعه ثلاث باباجانی تاکید و خاطرنشان کرد: باید برای حفظ مساجد اتحاد داشته باشیم.

 

 

لازم به ذکر است؛ در این مراسم از فعالان و رابطان کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان، برگزیدگان دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، مدیران برتر کانون‌ها، ائمه جمعه و جماعات کانون‌های مصلی در سراسر استان، کتابداران و کانونهای فعال در امر کمک رسانی به زلزله زدگان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات