خبرهای داغ:
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين تاکید کرد؛
مديرعامل سازمان آتش‎نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت:سازمان آتش نشاني قزوين بابرنامه‌ريزي هاي ويژه، آماده ارائه خدمات ايمني وامدادرساني درحوادث احتمالي آخرين چهارشنبه سال خواهد بود تا به خوبي و به موقع بتواند به یاری شهروندان بشتابد.
کد خبر: ۸۹۹۹۵۸۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوين؛ ابوالفضل ذوالقدر مديرعامل سازمان آتش‎نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين اظهار کرد: «چهارشنبه سوري» از جمله سنت‌هايي است که اگر با توجه به اصول ايمني و رعايت آنها انجام شود مي تواند موجب نشاط ، همبستگي و همدلي شهروندان و خانواده ها شود.
وی افزود: افزايش آگاهي شهروندان از آتش‌بازي مي‌تواند آسيب‌ها و خسارت‌هاي وارده انساني و شهري را کاهش دهد و بر اين اساس کارشناسان اين سازمان برای تحقق اين هدف در بین دانش آموزان و مدارس اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کرده و به منظور آشنایی شهروندان با خطرات مواد محترقه در چندین نوبت در صدا سیمای استانی و رادیو شهر حاضر و توضيحات و اطلاعات لازم را به مردم ارائه کردند.
ذوالقدر ارسال پيام کوتاه به شهروندان در سه روز متوالی منتهی به چهارشنبه پایان سال را از دیگر اقدامات این سازمان بر شمرد و افزود: نصب بنر، فيكسچر و پلاكاردهاي هشداردهنده در معابر پر رفت و آمد شهر، و توزیع بیش از 5هزار تراکت توصیه های ایمنی در خصوص چهارشنبه پایان سال بین شهروندان و مدارس از ديگر اقدامات اين سازمان است.
وی در ادامه با تاکید بر رعايت موارد ايمني در مراسم چهارشنبه پايان سال تصریح کرد: مسئولان و كارشناسان اين سازمان با مسئولان دستگاه‌هاي امدادي و انتظامي، جلسات مختلفي برگزار کرد و راهكارهاي مناسبي اتخاذ کرده‌اند تا از طريق پيشگيري، ميزان حوادث و خسارات ناشي از برپايي اين مراسم را كاهش دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اميدواريم با کنترل بيشتر خانواده ها و بالا رفتن سطح ايمني عموم مردم شاهد باشيم که حتي يک مورد از شهروندان هم در جريان اين مراسم دچار آسيب ديدگي و جراحت نشوند و شب آخرين چهارشنبه سال را به خوبي و بدون هيچگونه خطري سپري کنيم؛ چرا که استفاده از مواد محترقه براي لحظه اي شادي، ممکن است سبب سال‌ها پشيماني شود.

بر اساس اين گزارش سازمان آتش نشانی قزوین به منظور تامين ايمني هر چه بيشتر شهروندان به ويژه خانواده ها رعايت نکات ایمنی زير را توصيه مي کند:

· فرزندانتان را از نگهداري مواد محترقه، تهيه و ساخت وسايل آتش بازي و نگهداری این مواد حتی در مقادير بسيار کم در جيب لباس و کيف منع کنيد.
· به شهروندان عزيز توصيه مي شود خاموش کننده هاي دستي را در منزل، محل کار و خودرو به صورت آماده و در دسترس قرار دهید تا در صورت نياز بتوانید بسرعت از آنها استفاده کنید.
· از روشن کردن آتش در گذرگاه هاي باريک و نزديک پست برق يا ايستگاههاي کاهش فشار گاز و پارکينگ هاي عمومي پرهيز کنيد.
· قابل توجه است بدانيم انفجار فقط 250 گرم مواد ساخت ترقه مي تواند يک آپارتمان را بشدت تخريب و ويران نمايد ضمن اينکه شيشه هاي ساختمانهاي مجاور تا شعاع 250 متري در اثر اين انفجار شکسته خواهد شد.
· از انداختن قوطي هاي در بسته، مخازن کوچک گاز و ظروف تحت فشار به داخل آتش که منجر به انفجار مي شود جداً خودداري کنيد.
· از قراردادن ظروف مايعات و مواد قابل اشتعال مثل ظرف نفت و بنزين و گازوئيل و يا مخازن گاز در مجاورت شعله آتش خودداري کرده و از ريختن مايعات قابل اشتعال روي شعله آتش پرهيز کنيد.
از آتش زدن بوته و هيزم نزديک خودروها و مواد قابل اشتعال خودداري کنيد.
· پريدن از روي آتش با چادر و لباس هاي گشاد فوق العاده خطرناک است، از انجام اين کار خودداري کنيد.
· نزديک محل ايجاد آتش، آب و خاموش کننده ها دستي را آماده کنيد و پس از خاموش شدن بوته ها و ساير مواد سوخته شده، خاکستر باقيمانده را با آب کاملاً خيس و پس از خاموش شدن کامل آتش محل را ترک کنيد.
· یکی از عوامل عمده ایجاد حریق ها ، پرتاب مواد آتش زا مثل فشفشه به آسمان و افتادن آتش در پشت بام و بالکن یا پنجره های باز یا روی شاخه های خشک است؛ توصیه می شود بالکن های پشت بام ها ، راه پله ها و ...... را از ضایعات موجود پاکسازی کنید و مواد سوختی و وسایل اضافی را به محل امن منتقل کنید .
· در صورت بروز هر گونه آتش سوزي و حادثه در صورت گسترده بودن حريق افراد مسن و کودکان را از محل حادثه به محل امن انتقال دهيد و ضمن حفظ خونسردي با شماره تلفن 125 سازمان آتش نشاني تماس بگيريد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها